KBT Kokkolan palvelun laatu
Märsylä, Miika (2012)
Märsylä, Miika
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121619648
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121619648
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kerrottaan lyhyesti palveluista, palvelun laadusta ja asiakastyytyväisyydestä lähdemateriaalia hyväksi käyttäen. Näiden termien käsittelyn jälkeen esitellään lyhyesti KBT Kokkolalle tehty asiakastyytyväisyyskysely ja analysoidaan sekä esitellään tutkimustuloksia. Opinnäytetyö päättyy pohdintoihin ja johtopäätöksiin. Pohdinta sisältää oman arvion omasta opinnäytetyöstä, sen vahvuuksista ja heikkouksista.
KBT Kokkola on Kokkolassa toimiva potkunyrkkeilyseura. Seura aloitti Oulussa toimivan Kickboxing Teamin alaisena, mutta alkoi toimia itsenäisesti alkukesästä 2012.
Opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää KBT Kokkolan harrastajien asiakastyytyväisyyttä asiakastyytyväisyyskyselyllä. Asiakastyytyväisyyskyselyssä esitettiin kysymyksiä eri osa-alueittain. Työn teoriaosuus kostuu kirjallisuudesta, joka käsittelee palveluita, palvelun laatua sekä asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen tutkimus. Tutkimus tehtiin jakamalla kyselyt KBT Kokkolan harrastajille marraskuussa 2012. Suurin osa kysymyksistä oli kysymyksiä, joissa annettiin lause ja vastaajat kertoivat olevansa täysin samaa mieltä, jokseenkin samaa mieltä, jokseenkin eri mieltä tai täysin eri mieltä.
KBT Kokkolan asiakastyytyväisyys on vastausten perusteella hyvällä tasolla. Eniten negatiivista palautetta tuli harjoitustiloihin liittyvissä kysymyksissä. Ilmoille nousi myös ongelma, kuinka saada harrastajat jatkamaan harrastustaan pidempään.
KBT Kokkola on Kokkolassa toimiva potkunyrkkeilyseura. Seura aloitti Oulussa toimivan Kickboxing Teamin alaisena, mutta alkoi toimia itsenäisesti alkukesästä 2012.
Opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää KBT Kokkolan harrastajien asiakastyytyväisyyttä asiakastyytyväisyyskyselyllä. Asiakastyytyväisyyskyselyssä esitettiin kysymyksiä eri osa-alueittain. Työn teoriaosuus kostuu kirjallisuudesta, joka käsittelee palveluita, palvelun laatua sekä asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen tutkimus. Tutkimus tehtiin jakamalla kyselyt KBT Kokkolan harrastajille marraskuussa 2012. Suurin osa kysymyksistä oli kysymyksiä, joissa annettiin lause ja vastaajat kertoivat olevansa täysin samaa mieltä, jokseenkin samaa mieltä, jokseenkin eri mieltä tai täysin eri mieltä.
KBT Kokkolan asiakastyytyväisyys on vastausten perusteella hyvällä tasolla. Eniten negatiivista palautetta tuli harjoitustiloihin liittyvissä kysymyksissä. Ilmoille nousi myös ongelma, kuinka saada harrastajat jatkamaan harrastustaan pidempään.