Asiakastyytyväisyystutkimus : Case: Palokan kauppakeskus
Savo, Mira; Hakola, Anu (2012)
Savo, Mira
Hakola, Anu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121319343
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121319343
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Palokan kauppakeskuksen asiakastyytyväisyyden perustasoa koskien palvelu- ja tapahtumatarjontaa sekä toimintojen laatua. Tehdyn tutkimuksen avulla toivottiin saatavan vinkkejä toiminnan kehittämiseksi sekä työkaluja mahdollisia yksityiskohtaisempia jatkotutkimuksia varten.
Opinnäytetyön teoria koostuu palvelun, asiakastyytyväisyyden ja asiakassuhteiden käsittelystä. Kysely toteutettiin huhtikuun 2012 aikana Palokan kauppakeskuksen tiloissa. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista strukturoitua kyselylomaketta.
Tutkimuksen tulokset olivat hyvin positiivisia ja Palokan kauppakeskuksessa voidaan olla tyytyväisiä asiakastyytyväisyyden tämänhetkiseen tasoon. Erityisesti Palokan kauppakeskuksen ystävällinen palvelu sekä asioinnin vaivattomuus saivat paljon kiitosta. Lisäksi kauppakeskuskokonaisuutta kuvailtiin toimivaksi ja monipuoliseksi. Vastausten avulla saatiin myös
paljon toivottuja vinkkejä ja ideoita toiminnan kehittämiseksi sekä työkaluja jatkokyselyjä ajatellen.
Opinnäytetyön teoria koostuu palvelun, asiakastyytyväisyyden ja asiakassuhteiden käsittelystä. Kysely toteutettiin huhtikuun 2012 aikana Palokan kauppakeskuksen tiloissa. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista strukturoitua kyselylomaketta.
Tutkimuksen tulokset olivat hyvin positiivisia ja Palokan kauppakeskuksessa voidaan olla tyytyväisiä asiakastyytyväisyyden tämänhetkiseen tasoon. Erityisesti Palokan kauppakeskuksen ystävällinen palvelu sekä asioinnin vaivattomuus saivat paljon kiitosta. Lisäksi kauppakeskuskokonaisuutta kuvailtiin toimivaksi ja monipuoliseksi. Vastausten avulla saatiin myös
paljon toivottuja vinkkejä ja ideoita toiminnan kehittämiseksi sekä työkaluja jatkokyselyjä ajatellen.