Acute-järjestelmän uusi käyttöliittymä : Uuden kalenterin ohjeistus asiakkaalle
Kivistö, Anna-Maija (2012)
Kivistö, Anna-Maija
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121119085
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121119085
Tiivistelmä
Acute Oy on terveydenhuollon tietojärjestelmiin erikoistunut ohjelmistoyritys. Acute toteuttaa ja toimittaa tietojärjestelmiä yksityiseen terveydenhuoltoon, työterveyshuol-toon, erikoissairaanhoitoon, fysioterapiaan sekä kuntotestaukseen. Opinnäytetyön ai-heena on Acute Oy:n käyttöliittymävaihdos ja tämän myötä uuden kalenterin sovitus asennuksiin ja sen koulutus asiakkaille. Opinnäytetyössä selvitetään, mitä toimenpiteitä käyttöliittymä uudistus ja uusi kalenteri vaativat Acuten osalta ja erityisesti yrityksen asiakastuelta.
Opinnäytetyössä on selvitetty Acuten osalta, mitä vaaditaan käyttöjärjestelmältä, jotta uudet toiminnallisuudet voidaan ottaa käyttöön. Uuden kalenterin osalta opinnäytetyön yhteydessä on tehty kalenterin käyttöönotto materiaali ja käyttöohjeet. Käyttöohjeet on merkitty salaiseksi ja tästä syystä niitä ei liitetä itse opinnäytetyöhön.
Suurimpana ongelmana opinnäytetyötä tehdessä oli asiakkaiden tiedotus uusista toimin-nallisuuksista. Tiedotus tapahtuu pääosin sähköpostitse ja osa asiakkaista ei lue sähkö-postiaan säännöllisesti. Tiedotukset oli tarkoitus koostaa mahdollisimman selkeiksi asi-akkaille ja saada toimitettua tarvittavat tiedot heille.
Tiedotteet ja ohjeet on suunniteltu helpottamaan käyttäjien päivittäistä työtä ja pitämään asiakkaat informoituina uusista toiminnallisuuksista. Uusista toiminnallisuuksista on tehty tiedotteiden ja ohjeiden lisäksi esittelyvideot opinnäytetyön yhteydessä.
Opinnäytetyössä on selvitetty Acuten osalta, mitä vaaditaan käyttöjärjestelmältä, jotta uudet toiminnallisuudet voidaan ottaa käyttöön. Uuden kalenterin osalta opinnäytetyön yhteydessä on tehty kalenterin käyttöönotto materiaali ja käyttöohjeet. Käyttöohjeet on merkitty salaiseksi ja tästä syystä niitä ei liitetä itse opinnäytetyöhön.
Suurimpana ongelmana opinnäytetyötä tehdessä oli asiakkaiden tiedotus uusista toimin-nallisuuksista. Tiedotus tapahtuu pääosin sähköpostitse ja osa asiakkaista ei lue sähkö-postiaan säännöllisesti. Tiedotukset oli tarkoitus koostaa mahdollisimman selkeiksi asi-akkaille ja saada toimitettua tarvittavat tiedot heille.
Tiedotteet ja ohjeet on suunniteltu helpottamaan käyttäjien päivittäistä työtä ja pitämään asiakkaat informoituina uusista toiminnallisuuksista. Uusista toiminnallisuuksista on tehty tiedotteiden ja ohjeiden lisäksi esittelyvideot opinnäytetyön yhteydessä.