Jos puu kasvaa metsässä, mutta kukaan ei näe sen kasvavan - Arvolupauksen suunnittelu Populus Group Oy:lle
Kyrö, Lauri (2012)
Kyrö, Lauri
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120718684
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120718684
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä, eli produktina. Opinnäytetyö toteutettiin kahden kuukauden aikana syksyllä 2012.
Toimeksiantoyrityksenä opinnäytetyölle toimii Populus Group Oy. Produktin tavoite on luoda uskottava, toimiva ja kaupallinen arvolupaus, jonka avulla yritys voi jatkaa asiantuntijapalvelunsa kehitysprosessiaan eteenpäin. Populus Group Oy:n asiantuntijapalvelu perustuu saastuneen maan biologiseen maanpuhdistusmenetelmään haapapuiden ja mikrobien avulla.
Opinnäytetyön keskeinen sanasto on: arvo, arvolupaus, asiantuntijapalvelu ja tuotteistaminen.
Johdannossa tutkija esittää, mihin tieteelliseen keskusteluun asiantuntijapalvelut ja arvolupaus liittyvät sekä aiheen ajankohtaisuuden. Viitekehyksessä aihetta on lähestytty asiantuntijapalvelujen tuotteistamisen kautta, siirtyen kahden vaihtoehtoisen asiantuntijapalvelun tuotteistamisen mallin vertailuun, jotka ovat HAAGA-HELIA:n- ja Immon mallit. Viitekehyksessä on myös tutkittu asiakasymmärrystä ja arvolupausta.
Teorian synteesissä tutkija esittää arvolupauksen suunnittelumallin, jonka vaiheiden kautta produkti rakennetaan. Produktin työtapakuvauksessa tutkija perustelee valintansa prosessin eri vaiheissa. Opinnäytetyössä kehitetty arvolupaus on synteesi, jonka toimivuutta tutkija suosittelee toimeksiantoyrityksen kokeilevan asiakaskunnassa.
Tutkija arvioi työn lopussa kehitetyn arvolupauksen ennalta määrättyjen kriteerien avulla ja esittää kehitysehdotuksensa yritykselle ja jatkotutkimuksille. Lisäksi tutkija arvioi omaa työprosessiaan ja omaa oppimistaan.
Kehitetty arvolupaus on liitetty opinnäytetyöhön.
Toimeksiantoyrityksenä opinnäytetyölle toimii Populus Group Oy. Produktin tavoite on luoda uskottava, toimiva ja kaupallinen arvolupaus, jonka avulla yritys voi jatkaa asiantuntijapalvelunsa kehitysprosessiaan eteenpäin. Populus Group Oy:n asiantuntijapalvelu perustuu saastuneen maan biologiseen maanpuhdistusmenetelmään haapapuiden ja mikrobien avulla.
Opinnäytetyön keskeinen sanasto on: arvo, arvolupaus, asiantuntijapalvelu ja tuotteistaminen.
Johdannossa tutkija esittää, mihin tieteelliseen keskusteluun asiantuntijapalvelut ja arvolupaus liittyvät sekä aiheen ajankohtaisuuden. Viitekehyksessä aihetta on lähestytty asiantuntijapalvelujen tuotteistamisen kautta, siirtyen kahden vaihtoehtoisen asiantuntijapalvelun tuotteistamisen mallin vertailuun, jotka ovat HAAGA-HELIA:n- ja Immon mallit. Viitekehyksessä on myös tutkittu asiakasymmärrystä ja arvolupausta.
Teorian synteesissä tutkija esittää arvolupauksen suunnittelumallin, jonka vaiheiden kautta produkti rakennetaan. Produktin työtapakuvauksessa tutkija perustelee valintansa prosessin eri vaiheissa. Opinnäytetyössä kehitetty arvolupaus on synteesi, jonka toimivuutta tutkija suosittelee toimeksiantoyrityksen kokeilevan asiakaskunnassa.
Tutkija arvioi työn lopussa kehitetyn arvolupauksen ennalta määrättyjen kriteerien avulla ja esittää kehitysehdotuksensa yritykselle ja jatkotutkimuksille. Lisäksi tutkija arvioi omaa työprosessiaan ja omaa oppimistaan.
Kehitetty arvolupaus on liitetty opinnäytetyöhön.