Markkinointi sosiaalisessa mediassa
Suonsivu, Susanna (2012)
Suonsivu, Susanna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120718665
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120718665
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheeksi olen valinnut markkinoinnin sosiaalisessa mediassa, sillä olen kiinnostunut sen mahdollisuuksista pk-yritysten näkyvyyden lisäämiseksi. Sosiaalinen media on noussut hallitsevaksi markkinointikanavaksi kustannustehokkuutensa ja monipuolisuutensa ansiosta. Käsitteenä sosiaalinen media, ainakin meille suomalaisille, on vielä melko tuore. Sen tuomien hyötyjen saavuttaminen vaatii yritykseltä uudenlaista panostusta ja markkinointistrategiaa.
Tässä opinnäytetyössä keskitytään suurimpaan sosiaaliseen mediaan, ilmiöön nimeltä Facebook. Työssä pyritään selvittämään, miten sosiaalista mediaa voi hyödyntää markkinoinnissa ja mitä se yritykseltä vaatii. Työssä esitellään erilaisia mainonnan ja markkinoinnin muotoja sekä perehdytään yhteisöliitännäisten käyttöön.
Opinnäytetyössä pyrin esittelemään sosiaalista mediaa yritysmaailmassa ja sitä kautta löytämään helpoimpia ja kustannustehokkaimpia tapoja olla osana digitaalista maailmaa ja hyödyntämään tällä hetkellä tarjolla olevia markkinointikeinoja. Lähteinä on käytetty alan kirjallisuutta sekä verkkopalveluista saatuja aineistoja.
Tuloksena syntyi kattava tietopaketti nykypäivän markkinointimahdollisuuksista Facebookissa.
Tässä opinnäytetyössä keskitytään suurimpaan sosiaaliseen mediaan, ilmiöön nimeltä Facebook. Työssä pyritään selvittämään, miten sosiaalista mediaa voi hyödyntää markkinoinnissa ja mitä se yritykseltä vaatii. Työssä esitellään erilaisia mainonnan ja markkinoinnin muotoja sekä perehdytään yhteisöliitännäisten käyttöön.
Opinnäytetyössä pyrin esittelemään sosiaalista mediaa yritysmaailmassa ja sitä kautta löytämään helpoimpia ja kustannustehokkaimpia tapoja olla osana digitaalista maailmaa ja hyödyntämään tällä hetkellä tarjolla olevia markkinointikeinoja. Lähteinä on käytetty alan kirjallisuutta sekä verkkopalveluista saatuja aineistoja.
Tuloksena syntyi kattava tietopaketti nykypäivän markkinointimahdollisuuksista Facebookissa.