Product Market Analysis : Market potential of Nepalese carpets in Finland
Rijal Kshetri, Gobinda; Kumar Thapa, Dinesh (2012)
Rijal Kshetri, Gobinda
Kumar Thapa, Dinesh
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Finland
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120317927
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120317927
Tiivistelmä
Projektin kohteena ovat käsintehdyt nepalilaiset matot. Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää käsintehtyjen mattojen markkinamahdollisuudet Suomessa. Tätä varten tutkielma kysely lähetettiin 30 mattoja myyvälle yritykselle ympäri Suomea. Kahdeksan näistä vastasivat, joten palauteaste oli 26.6 %. Teoria koostuu teoriittisesta osiosta, vertailusta ja teorian analysoinnista kyseisen tuotteen yhteydessä, käyttäen kyselyyn vastanneiden tietoja sekä tiedonhakua. Perustuen näihin havantoihimme, yritykset jotka ovat kiinnostuneita aloittamaan yritystoimintaa Suomen kanssa, joutusivat panostamaan enemmän tuotteensa markkinointiin, jotta se saavuttaisi tietoisuutta mahdollisten asiakkaiden keskuudessa.