Markkinointiviestintäsuunnitelma : Case: Suomen Ostohyvitys Oy
Pulkkinen, Jenni (2012)
Pulkkinen, Jenni
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112917327
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112917327
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on saada markkinointiviestintäsuunnitelma Suomen Ostohyvitys Oy:lle, joka on internetissä toimiva palvelu. Suunnitelma laadittiin marraskuussa 2011. Aikaisempaa markkinointiviestintäsuunnitelmaa ei yritykselle ole laadittu, sillä Suomen Ostohyvitys Oy on perustettu vasta kesällä 2011.
Teoriaosuudessa käsitellään yleisesti markkinointiviestintää ja sen keinoja. Lähteinä käytettiin niitä lähteitä, jotka ovat aiheen kannalta oleellisia, kuten Heli Isohookanan Yrityksen markkinointiviestintä 2007 sekä Heikki Karjaluodon Digitaalinen markki-nointiviestintä 2010.
Työn empiirisessä osassa selvitettiin yrityksen nykytilanne, josta lähettiin selvittämään keinoja markkinointiviestintäsuunnitelmaan. Keinoiksi valikoitui pääosin mainonta, jonka avulla yritys saa näkyvyyttä.
Empiirinen osuus keskittyy syvemmin konkreettisiin keinoihin.
Johtopäätöksenä todettiin, että tämänkaltaiselle uudelle yritykselle markkinointivies-tintäsuunnitelma on hyödyllistä ja tärkeää.
Teoriaosuudessa käsitellään yleisesti markkinointiviestintää ja sen keinoja. Lähteinä käytettiin niitä lähteitä, jotka ovat aiheen kannalta oleellisia, kuten Heli Isohookanan Yrityksen markkinointiviestintä 2007 sekä Heikki Karjaluodon Digitaalinen markki-nointiviestintä 2010.
Työn empiirisessä osassa selvitettiin yrityksen nykytilanne, josta lähettiin selvittämään keinoja markkinointiviestintäsuunnitelmaan. Keinoiksi valikoitui pääosin mainonta, jonka avulla yritys saa näkyvyyttä.
Empiirinen osuus keskittyy syvemmin konkreettisiin keinoihin.
Johtopäätöksenä todettiin, että tämänkaltaiselle uudelle yritykselle markkinointivies-tintäsuunnitelma on hyödyllistä ja tärkeää.