TYK-toiminnan prosessi ja markkinointi KK-Kunto Oy:n Lappeenrannan Kylpylällä
Sipiläinen, Anna-Maija (2012)
Sipiläinen, Anna-Maija
Saimaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112817117
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112817117
Tiivistelmä
Tässä opinnäytteenä tehdyssä kehittämistehtävässä selvitettiin, minkälaisella palveluprosessilla Kelan kustantamaa TYK-kuntoutusta tulee toteuttaa KK-Kunto Oy:n Lappeenrannan Kylpylällä ja miten sitä tulee markkinoida. Kehittä-mistehtävässä on laadittu palvelun toteuttamista varten palveluprosessimalli ja markkinointisuunnitelma.
Lappeenrannan Kylpylän TYK-kuntoutuksen palveluprosessimalli toimii samalla työohjeena kuntoutuksen toteuttajille, ja sitä voidaan käyttää myös henkilöstön perehdyttämiseen. Markkinointisuunnitelma on laadittu markkinoinnin vuosikellona Lappeenrannan Kylpylän toimintasuunnitelman mukaisesti.
Kehittämistehtävässä selvisi, että palveluprosessimalli oli tärkeä luoda palvelun toteuttamisen käynnistämisvaiheessa ja että palveluprosessiin kirjattujen työohjeiden tulee olla tarkasti yksilöityjä. Lisäksi selvisi, että palvelujen toteuttaminen edellyttää ympärivuotista markkinointia ja ICF-luokituksen käyttäminen antaa palvelulle lisäarvoa ja nostaa laatua. Tämän kehittämistehtävän tuotoksia voidaan soveltaa myös muihin Lappeenrannan Kylpylän tuottamiin palveluihin.
Jatkotutkimuksena voisi olla hyödyllistä selvittää, kuinka hyvin luotu prosessimalli palvelee palvelujen toteuttajaa ja kuntoutujaa sekä minkälaista tulosta markkinointisuunnitelma on tuottanut.
Lappeenrannan Kylpylän TYK-kuntoutuksen palveluprosessimalli toimii samalla työohjeena kuntoutuksen toteuttajille, ja sitä voidaan käyttää myös henkilöstön perehdyttämiseen. Markkinointisuunnitelma on laadittu markkinoinnin vuosikellona Lappeenrannan Kylpylän toimintasuunnitelman mukaisesti.
Kehittämistehtävässä selvisi, että palveluprosessimalli oli tärkeä luoda palvelun toteuttamisen käynnistämisvaiheessa ja että palveluprosessiin kirjattujen työohjeiden tulee olla tarkasti yksilöityjä. Lisäksi selvisi, että palvelujen toteuttaminen edellyttää ympärivuotista markkinointia ja ICF-luokituksen käyttäminen antaa palvelulle lisäarvoa ja nostaa laatua. Tämän kehittämistehtävän tuotoksia voidaan soveltaa myös muihin Lappeenrannan Kylpylän tuottamiin palveluihin.
Jatkotutkimuksena voisi olla hyödyllistä selvittää, kuinka hyvin luotu prosessimalli palvelee palvelujen toteuttajaa ja kuntoutujaa sekä minkälaista tulosta markkinointisuunnitelma on tuottanut.