Kuvallinen vaatteiden pesuohje : visuaalinen oppimateriaali Kuurojen kansanopiston maahanmuuttajalinjalle
Haarala-Räisänen, Tuula (2012)
Haarala-Räisänen, Tuula
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112817088
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112817088
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Haarala-Räisänen, Tuula. Kuvallinen vaatteiden pesuohje – visuaalinen oppi-materiaali Kuurojen kansanopiston maahanmuuttajalinjalle PowerPoint – ohjelmalla. Helsinki 2012, 45 s. 1 liite.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Helsingin yksikkö, sosiaalialan koulutusohjelma, sosionomi (AMK)
Kuurojen kansanopistossa Helsingissä on maahanmuuttajalinja viittomakielisille. Koulutus on kotouttamiskoulutusta kuuroille maahanmuuttajille.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää kuvallista ohjetta maahanmuuttajalinjalle aiheena vaatteiden pesu. Työ on toiminnallinen opinnäytetyö ja kehittämistyö on PowerPoint ohjelmalla tuotettu vaatteiden pesuohje. Raporttiosassa kerrotaan kuvan käytöstä oppimateriaalissa sekä verkossa olemassa olevien ohjelmien käytöstä oppimateriaalien suunnittelussa ja valmistamisessa tietylle kohderyhmälle, tässä tapauksessa viittomakielisille maahanmuuttajaopiskelijoille.
Avainsanat: maahanmuuttajat, kuurot, pyykinpesu, ohjeet, oppimateriaali, visuaalisuus
Haarala-Räisänen, Tuula. Kuvallinen vaatteiden pesuohje – visuaalinen oppi-materiaali Kuurojen kansanopiston maahanmuuttajalinjalle PowerPoint – ohjelmalla. Helsinki 2012, 45 s. 1 liite.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Helsingin yksikkö, sosiaalialan koulutusohjelma, sosionomi (AMK)
Kuurojen kansanopistossa Helsingissä on maahanmuuttajalinja viittomakielisille. Koulutus on kotouttamiskoulutusta kuuroille maahanmuuttajille.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää kuvallista ohjetta maahanmuuttajalinjalle aiheena vaatteiden pesu. Työ on toiminnallinen opinnäytetyö ja kehittämistyö on PowerPoint ohjelmalla tuotettu vaatteiden pesuohje. Raporttiosassa kerrotaan kuvan käytöstä oppimateriaalissa sekä verkossa olemassa olevien ohjelmien käytöstä oppimateriaalien suunnittelussa ja valmistamisessa tietylle kohderyhmälle, tässä tapauksessa viittomakielisille maahanmuuttajaopiskelijoille.
Avainsanat: maahanmuuttajat, kuurot, pyykinpesu, ohjeet, oppimateriaali, visuaalisuus