WineBook-applikaatio G. W. Sundmansilla - havainnointitutkimus
Westerling, Philipp (2012)
Westerling, Philipp
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112816960
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112816960
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää kuinka asiakkaat reagoivat WineBook-sovelmaan ravintolassa. Tutkimuksen kohteena on ravintola G. W. Sundmansin asiakkaat. Työn yksi osa on tablettitietokoneelle suunnitellun WineBook-applikaatio esittely. Tulosten on tarkoitus selvittää valitsevatko asiakkaat sähköisen WineBook-viinilistan perinteisen paperisen sijaan. Lisäksi selvitetään heidän reaktioita ja kuinka he tulevat toimeen uuden teknologian kanssa.
Tablettitiekoneet ja niiden applikaatiot ovat nykypäivää maailmalla. Hotelli- ja ravintola-alalla tilanne on toinen. Applikaatiooiden määrä on pieni ja ne ovat hyvin alkeellisella tasolla verrattuna enemmän käytettyihin applikaatioihin.
Tablettitietokoneita ja applikaatioita voidaan käyttää tehokkaasti hyväksi markkinoinnissa ja myynninedistämisessä. Tässä työssä on tarkasteltu markkinointia, sähköistä markkinointia ja myynninedistämistä ja niiden luomia mahdollisuuksia WineBook-applikaatiossa. Edellä mainittuja rajoittavaa lakia on myös tarkasteltu.
Tutkimusmenetelmänä on käytettä kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimus on tehty systemaattisena havainnointina alkukeväällä 2012 ja sen tuloksia on analysoitu tilastotieteellisesti.
Tutkimuksessa selvisi, että 71 tutkitusta, vain yksi ei valinnut uutta WineBook-viinilistaa. Lisäksi suurin osa reagoi siihen positiivisesti, eikä tarvinnut ohjausta uuden teknologian kanssa. Havainnoinnin perusteella voidaan todeta, että ihmiset ovat kiinnostuneita uudesta teknologiasta ja osaavat käyttää sitä ilman aikaisempaa kokemusta.
Tablettitietokoneet ja applikaatiot tulevat olemaan tulevaisuudessa isossa osassa hotelli- ja ravintola-alan palveluprosessissa, markkinoinnissa ja myynninedistämisessä. Aihe on uusi ja tutkimuksia on tehty vähän. Tästä syystä jatkotutkimuksen tarve on suuri.
Tablettitiekoneet ja niiden applikaatiot ovat nykypäivää maailmalla. Hotelli- ja ravintola-alalla tilanne on toinen. Applikaatiooiden määrä on pieni ja ne ovat hyvin alkeellisella tasolla verrattuna enemmän käytettyihin applikaatioihin.
Tablettitietokoneita ja applikaatioita voidaan käyttää tehokkaasti hyväksi markkinoinnissa ja myynninedistämisessä. Tässä työssä on tarkasteltu markkinointia, sähköistä markkinointia ja myynninedistämistä ja niiden luomia mahdollisuuksia WineBook-applikaatiossa. Edellä mainittuja rajoittavaa lakia on myös tarkasteltu.
Tutkimusmenetelmänä on käytettä kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimus on tehty systemaattisena havainnointina alkukeväällä 2012 ja sen tuloksia on analysoitu tilastotieteellisesti.
Tutkimuksessa selvisi, että 71 tutkitusta, vain yksi ei valinnut uutta WineBook-viinilistaa. Lisäksi suurin osa reagoi siihen positiivisesti, eikä tarvinnut ohjausta uuden teknologian kanssa. Havainnoinnin perusteella voidaan todeta, että ihmiset ovat kiinnostuneita uudesta teknologiasta ja osaavat käyttää sitä ilman aikaisempaa kokemusta.
Tablettitietokoneet ja applikaatiot tulevat olemaan tulevaisuudessa isossa osassa hotelli- ja ravintola-alan palveluprosessissa, markkinoinnissa ja myynninedistämisessä. Aihe on uusi ja tutkimuksia on tehty vähän. Tästä syystä jatkotutkimuksen tarve on suuri.