Matkailumainonnan visuaalisuus Lapissa : Kriittinen tarkastelu
Ojala, Laura (2012)
Ojala, Laura
Savonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716755
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716755
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin Lapin matkailualan palveluntarjoajien mainontaa ja sen visuaalisuutta. Työ tehtiin kriittisestä näkökulmasta ja siinä otettiin huomioon elämyksellisyys. Työssä keskityttiin tarkastelemaan yritysten verkkosivujen visuaalisuutta, painettua mainontaa sekä ulkomainontaa.
Työn tavoitteena oli tarkastella, millaista ja millä keinoin toteutettua mainonta on ja mitkä ovat sen tyypilliset piirteet. Työn tavoitteena oli edistää tekijän ammatillista kehittymistä työelämähakuisesti.
Työssä eriteltiin eri mainosten visuaalisuutta ja pohdittiin niiden laatua mielikuvien toteutumisen ja elämyksellisyyden perusteella. Tekijän omiin mielikuvia ja asenteita pohdittiin myös kriittisesti. Työssä havaittiin matkailun ja sen palveluiden mainonnan olevan osin heikkolaatuista ja nojaavan
ensisijaisesti valokuviin.
Työn tavoitteena oli tarkastella, millaista ja millä keinoin toteutettua mainonta on ja mitkä ovat sen tyypilliset piirteet. Työn tavoitteena oli edistää tekijän ammatillista kehittymistä työelämähakuisesti.
Työssä eriteltiin eri mainosten visuaalisuutta ja pohdittiin niiden laatua mielikuvien toteutumisen ja elämyksellisyyden perusteella. Tekijän omiin mielikuvia ja asenteita pohdittiin myös kriittisesti. Työssä havaittiin matkailun ja sen palveluiden mainonnan olevan osin heikkolaatuista ja nojaavan
ensisijaisesti valokuviin.