Nonprofit-organisaation markkinointi ja varainkeruu internetissä
Rendic, Rene (2012)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Rendic, Rene
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716737
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716737
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii miten nonprofit-organisaatio voi hyödyntää internetiä markkinoinnissa ja varainkeruussa. Tutkimuksen pohjaksi on selvitetty tarkemmin yhden nonprofit-organisaation varainkeruuta ja selvitetty miten organisaatio voi tehokkaasti rakentaa internet-sivustoja sekä hyödyntää internetiä varainkeruuseen. Lisäksi työssä annetaan ideoita yleiseen varainkeruun suunnitteluun.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu seuraavista keskeisistä asiasanoista: Internet, sosiaalinen media (SOME), hakukoneoptimointi (SEO), blogit, nonprofit, varainkeruu ja markkinointi. Teoriaosuudessa keskitytään tutkimaan varainkeruuta ja internet-sivuston rakentamista niin, että hakukoneet ohjaavat sinne mahdollisimman paljon kävijöitä.
Tutkimuksen aikana esimerkkiorganisaation internet-varainhankintaa arvioitiin ja saatiin esitettyä konkreettisia varainkeruun kehittämisideoita. Tutkimuksen aikana syntyi myös ohjeet hakukoneystävällisten sivujen luomiseksi.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu seuraavista keskeisistä asiasanoista: Internet, sosiaalinen media (SOME), hakukoneoptimointi (SEO), blogit, nonprofit, varainkeruu ja markkinointi. Teoriaosuudessa keskitytään tutkimaan varainkeruuta ja internet-sivuston rakentamista niin, että hakukoneet ohjaavat sinne mahdollisimman paljon kävijöitä.
Tutkimuksen aikana esimerkkiorganisaation internet-varainhankintaa arvioitiin ja saatiin esitettyä konkreettisia varainkeruun kehittämisideoita. Tutkimuksen aikana syntyi myös ohjeet hakukoneystävällisten sivujen luomiseksi.