Kuosimallisto Hemtexin Suomen markkinoille
Kohtala, Rebekka-Anniina (2012)
Kohtala, Rebekka-Anniina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112416291
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112416291
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä suunniteltiin kuosimallisto Hemtexin Suomen markkinoille kevääksi 2013. Hemtex on vuonna 1973 perustettu ruotsalainen sisustustekstiileihin eri-koistunut ketjuliike, jolla on laajalti myymälöitä myös Suomessa. Hemtexin tuotteet on suunniteltu etupäässä ruotsalaista kuluttajaa silmällä pitäen. Suomalaisen asiakaskunnan enemmällä huomioimisella tuotteissaan Hemtex voisi saavuttaa yhä laajemman kysynnän ja kiinnostuksen suomalaisten kuluttajien keskuudessa.
Suunniteltujen kuosien tuli tukea tyylillisesti Hemtex-brändiä, sopia Hemtexin kevään 2013 trendeihin sekä miellyttää niin suomalaista kuin ruotsalaista asiakaskuntaa. Kuosien tuli myös toimia monessa eri koossa ja näin ollen olla muunneltavissa erilaisiin tuotteisiin.
Opinnäytetyö toteutettiin produktiivisesta näkökulmasta. Kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla selvitettiin minkälaiset Hemtexin tuotteet miellyttävät Hemtexin suomalaista asiakaskuntaa. Tutkimalla Suomen luetuimpia sisustuslehtiä kartoitettiin erilaisia suomalaisia sisustusmieltymyksiä. Tarkoituksena oli kerätä tietoa suomalaisten sisustuksellisista makumieltymyksistä ja soveltaa tietoa kuosien suunnittelussa.
Opinnäytetyössä selvitettiin, mitä suomalainen kuluttaja toivoo Hemtexiltä löytävänsä. Työssä kuvataan suunnitteluprosessin eri vaiheita sekä esitellään valmiit kuosit, jotka Hemtex valitsi tuotantoonsa. Kuosit julkaistaan Hemtexin kevään 2013 mallistossa.
Suunniteltujen kuosien tuli tukea tyylillisesti Hemtex-brändiä, sopia Hemtexin kevään 2013 trendeihin sekä miellyttää niin suomalaista kuin ruotsalaista asiakaskuntaa. Kuosien tuli myös toimia monessa eri koossa ja näin ollen olla muunneltavissa erilaisiin tuotteisiin.
Opinnäytetyö toteutettiin produktiivisesta näkökulmasta. Kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla selvitettiin minkälaiset Hemtexin tuotteet miellyttävät Hemtexin suomalaista asiakaskuntaa. Tutkimalla Suomen luetuimpia sisustuslehtiä kartoitettiin erilaisia suomalaisia sisustusmieltymyksiä. Tarkoituksena oli kerätä tietoa suomalaisten sisustuksellisista makumieltymyksistä ja soveltaa tietoa kuosien suunnittelussa.
Opinnäytetyössä selvitettiin, mitä suomalainen kuluttaja toivoo Hemtexiltä löytävänsä. Työssä kuvataan suunnitteluprosessin eri vaiheita sekä esitellään valmiit kuosit, jotka Hemtex valitsi tuotantoonsa. Kuosit julkaistaan Hemtexin kevään 2013 mallistossa.