No mud, no tents. Just 3 glorious days : Festivaltrender i Helsingfors - Fallstudie Kuudes Aisti och Garden Party
Broms, Mandi (2012)
Broms, Mandi
Yrkeshögskolan Novia
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112416289
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112416289
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kvalitatiivinen tapaustutkimus festivaalitrendeistä Helsingin musiikkifestivaaleilla kesällä 2012. Työssä tarkastellaan kesän 2012 festivaalitrendejäkahden uuden festivaalin, Kuudennen Aistin ja Garden Partyn kautta. Tämän lisäksi työ pohjautuu kirjoihin, artikkeleihin, nettisivuihin sekä omaan kokemukseen. Työn tavoitteena on tunnistaa mahdolliset trendit ja nähdä mihin suuntaan festivaalit ovat tulevaisuudessa kehittymässä.Opinnäytetyön voi myös nähdä kesän 2012 festivaalien kartoituksena.
Trendit vaikuttavat kaikkeen, ja festivaalit eivät ole poikkeus. Trendi on suunta,jonka mukaan jokin liikkuu. Tuottajan on tärkeää osata lukea ja ymmärtää trendejä, jotta festivaali pysyy markkinoiden kärkijoukossa.
Festivaaleja ei useimmiten järjestä kankeat organisaatiot, mikä mahdollistaamuutokset. Kolme opinnäytetyössä käsiteltävää trendiä on: erikoistuneet festivaalit, urbaanit festivaalit sekä yleisö- ja tunnelmakeskittyneet festivaalit. Osa trendeistä perustuu yleisiin yhteiskunnallisiin trendeihin, kun taas toisia trendejä näkyy vain festivaaleilla.
Trendit vaikuttavat kaikkeen, ja festivaalit eivät ole poikkeus. Trendi on suunta,jonka mukaan jokin liikkuu. Tuottajan on tärkeää osata lukea ja ymmärtää trendejä, jotta festivaali pysyy markkinoiden kärkijoukossa.
Festivaaleja ei useimmiten järjestä kankeat organisaatiot, mikä mahdollistaamuutokset. Kolme opinnäytetyössä käsiteltävää trendiä on: erikoistuneet festivaalit, urbaanit festivaalit sekä yleisö- ja tunnelmakeskittyneet festivaalit. Osa trendeistä perustuu yleisiin yhteiskunnallisiin trendeihin, kun taas toisia trendejä näkyy vain festivaaleilla.