Improving Internal Software Applications of Buyers : Case of Nokia Siemens Networks HWS Buyers
Tuominen, Toni (2012)
Tuominen, Toni
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112015657
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112015657
Tiivistelmä
Ostotoiminta on aina ollut yksi tärkeimmistä peruspilareista organisaatioden toiminnassa. Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa tulevaisuuden ideoita yri-tyksen sisäisesti kehitettyjen ostotyökalujen kehitykseen ja antaa suuntaa mihin kehitysresurssit tulisi kohdentaa.
Opinnäytetyön tilaajana oli Nokia Siemens Networks OYj, joka suunnittelee ja valmistaa tietoliikenneverkoissa käytettäviä laitteita ja ohjelmistoja. Tarkemmin opinnäytetyössä tarkasteltiin Hardware Services -ostajia jotka palvelevat yrityk-sen asiakkaita tarjoamalla varaosia sekä uusia elementtejä olemassa oleviin järjestelmiin.
Tutkimuksen tarkoituksena oli kerätä käyttäjäkokemuksia käytettävistä työka-luista, analysoida palaute tilaajalle sekä tarjota kehitysideoita. Tutkimustulosten avulla opinnäytetyön tilaajalle koostettiin yhteenveto sekä vertailu palautteesta. Tulosten avulla tilaaja pystyy priorisoimaan kehitettävät ominaisuudet sekä on-gelmakohdat, joihin kannattaisi tarttua. Palaute kerättiin käyttäjiltä kyselylomak-keella sähköpostin välityksellä.
Opinnäytetyön tilaajana oli Nokia Siemens Networks OYj, joka suunnittelee ja valmistaa tietoliikenneverkoissa käytettäviä laitteita ja ohjelmistoja. Tarkemmin opinnäytetyössä tarkasteltiin Hardware Services -ostajia jotka palvelevat yrityk-sen asiakkaita tarjoamalla varaosia sekä uusia elementtejä olemassa oleviin järjestelmiin.
Tutkimuksen tarkoituksena oli kerätä käyttäjäkokemuksia käytettävistä työka-luista, analysoida palaute tilaajalle sekä tarjota kehitysideoita. Tutkimustulosten avulla opinnäytetyön tilaajalle koostettiin yhteenveto sekä vertailu palautteesta. Tulosten avulla tilaaja pystyy priorisoimaan kehitettävät ominaisuudet sekä on-gelmakohdat, joihin kannattaisi tarttua. Palaute kerättiin käyttäjiltä kyselylomak-keella sähköpostin välityksellä.