Case: Kovanen Yhtiöt Oy - Hotellkampanj
Savolainen, Erika (2012)
Savolainen, Erika
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111915584
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111915584
Tiivistelmä
Examensarbetet behandlar planeringen och organiseringen av en marknadsföringskampanj för företagen Kovanen Yhtiöt Oy i Helsingfors sommaren 2012. Företaget har tidigare organiserat liknande kampanjer men endast under vintersäsongen. Utmaningen i arbetet är planera och genomföra en lyckad marknadsföringskampanj för de lugna sommarmånaderna. Kampanjens syfte är att öka bokningsantalen och efterfrågan samt uppehålla de goda förhållandena med målgruppen. Arbetet förverkligas i form av ett projekt och meningen med projektplanen är att ge en tydlig bild av planeringen, utförandet och utvärderingen samt av kampanjens alla delområden. Ämnesområdet som behandlas i arbetet är huvudsakligen marknadsföring och projektplanering. Projektet är framgångsrikt, syftet uppfylls och kampanjen når de utsatta målen även bättre än ursprungligen förväntat. The thesis deals with the planning and organization of a marketing campaign for Kovanen Yhtiöt in Helsinki the summer 2012. The company has previously organized similar campaigns but only during the winter season. The challenge of this work is to plan and implement a successful marketing campaign for the quiet summer months. The campaign aims to increase booking numbers and demand and maintain the good relationships with the target audience. The work is done in the form of a project and the purpose of the project plan is to give a clear picture of the planning, delivery and evaluation of the campaign. The project was successful and fulfilled all goals and targets even better than originally expected.