Asiakastyytyväisyystutkimus : Agrimarket, Somero
Vainio, Markku (2012)
Vainio, Markku
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111915568
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111915568
Tiivistelmä
Työn aiheena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä Someron Agrimarketin maatalousasiakkaiden joukossa. Tavoitteena oli selvittää yleistä asiakastyytyväisyyttä sekä osa-alueita, joiden palveluissa ilmenee puutteita. Toimeksiantajana toimi Someron Agrimarketin marketpäälikkö Henri Sarvi.
Työ suoritettiin kirjekyselynä keväällä 2012. Kyselyt lähetettiin kaikille Someron Agrimarketin somerolaisille maatalouspuolen asiakkaille. Kyselyn saaneita oli yhteensä 367, joista 63 vastasi kyselyyn. Kyselyyn sai vastata nimettömänä tai nimellä. Nimellä vastanneiden kesken arvottiin asiakasmatka.
Työn alussa, viitekehyksessä, on kerrottu lyhyesti maatalousosuuskaupan historiaa Somerolla sekä sen nykypäivän tilanteesta. Viitekehyksessä on kerrottu myös yleisesti markkinatutkimuksen eri vaiheista.
Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä Someron Agrimarketin asiakkaiden olevan varsin tyytyväisiä liikkeen palveluihin. Kyselyssä saatiin myös tärkeää tietoa mihin suuntaan liikkeen markkinointia kannattaa kehittää.
Työ suoritettiin kirjekyselynä keväällä 2012. Kyselyt lähetettiin kaikille Someron Agrimarketin somerolaisille maatalouspuolen asiakkaille. Kyselyn saaneita oli yhteensä 367, joista 63 vastasi kyselyyn. Kyselyyn sai vastata nimettömänä tai nimellä. Nimellä vastanneiden kesken arvottiin asiakasmatka.
Työn alussa, viitekehyksessä, on kerrottu lyhyesti maatalousosuuskaupan historiaa Somerolla sekä sen nykypäivän tilanteesta. Viitekehyksessä on kerrottu myös yleisesti markkinatutkimuksen eri vaiheista.
Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä Someron Agrimarketin asiakkaiden olevan varsin tyytyväisiä liikkeen palveluihin. Kyselyssä saatiin myös tärkeää tietoa mihin suuntaan liikkeen markkinointia kannattaa kehittää.