Visuaalinen ilme : CASE: Tmi ApteekinTori MindiMaria
Jefremoff, Tiia (2012)
Jefremoff, Tiia
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111315177
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111315177
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on oululainen Tmi ApteekinTori MindiMaria. ApteekinTori on oululainen kierrätys- ja kirpputori, joka on erikoistunut lastenvaatteisiin ja -tarvikkeisiin. Toiminta pitää sisällään myös Bonskulan, joka järjestää muun muassa ponin hoito- ja ajotunteja.
Yrityksellä ei ole ollut aiempaa visuaalista ilmettä, joten sellaiselle nähtiin tarvetta. Tämän työn tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa toimeksiantajalle mielenkiintoinen ja yrityksen toimintaa kuvaava visuaalinen ilme.
Tietoperustassa käydään läpi värien symboliikka ja niiden käyttö julkaisussa. Lisäksi tarkastellaan logon, liikemerkin ja typografian merkitystä ja mitä tärkeitä asioita niiden laatimisessa tulee ottaa huomioon. Toiminnallisessa osuudessa luodaan graafinen ohjeisto ja kerrotaan suunnitteluprosessista. Toimeksiantaja voi hyödyntää graafista ohjeistoa omassa liiketoiminnassaan.
Yrityksellä ei ole ollut aiempaa visuaalista ilmettä, joten sellaiselle nähtiin tarvetta. Tämän työn tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa toimeksiantajalle mielenkiintoinen ja yrityksen toimintaa kuvaava visuaalinen ilme.
Tietoperustassa käydään läpi värien symboliikka ja niiden käyttö julkaisussa. Lisäksi tarkastellaan logon, liikemerkin ja typografian merkitystä ja mitä tärkeitä asioita niiden laatimisessa tulee ottaa huomioon. Toiminnallisessa osuudessa luodaan graafinen ohjeisto ja kerrotaan suunnitteluprosessista. Toimeksiantaja voi hyödyntää graafista ohjeistoa omassa liiketoiminnassaan.