Asiakastyytyväisyystutkimus : Case Yhteisestä Kannusta -tapahtumaviikot ja IdoliSkaba
Pasonen, Jesse (2012)
Pasonen, Jesse
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012102414605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012102414605
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyyden tutkiminen Yhteisestä Kannusta –tapahtumaviikoille, jotka järjestettiin kesällä 2012 ensimmäistä kertaa. Tavoitteena oli kahdella kyselyllä selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä sekä yleisesti Yhteisestä Kannusta –tapahtumaviikkoihin että sen yhteen tapahtumaan, IdoliSkabaan.
Tutkimuksissa kysyttiin asiakkaiden tyytyväisyyttä erityisesti tapahtumaviikkoihin, niiden tarjontaan ja onnistumiseen. Tietoperustana työssä on markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointiviestintä, tapahtumamarkkinointi ja asiakastyytyväisyys.
Asiakastyytyväisyyskyselyt suoritettiin työn empiirisenä osana kesäkuussa 2012, tapahtumaviikkojen aikana. Yhteisestä Kannusta –tapahtumaviikkoja koskeva kysely oli vapaasti jaettavissa tapahtumaviikkojen aikana. Idoliskaba-kysely jaettiin kaikille Idoliskabaa seuranneille Kannuksen Vapaa-aikakeskuksessa, jossa tapahtuma myös järjestettiin. Palautuslaatikoita oli molemmille kyselyille kaksikappaletta. Idoliskaba-kyselyyn tuli vastauksia kaikkiaan 51 kappaletta ja Yhteisestä Kannusta –kyselyyn 68 kappaletta.
Tutkimusaineisto käsiteltiin Microsoft Excel –taulukkolaskentaohjelmalla. Molemmista kyselyistä saatu palaute oli positiivista ja kaikki kyselyn osa-alueet saivat keskiarvokseen vähintään hyvän. Tuloksista voi päätellä, että asiakkaat olivat tyy-tyväisiä niin IdoliSkabaan kuin koko Yhteisestä Kannusta -tapahtumaviikkoihin.
Tutkimuksissa kysyttiin asiakkaiden tyytyväisyyttä erityisesti tapahtumaviikkoihin, niiden tarjontaan ja onnistumiseen. Tietoperustana työssä on markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointiviestintä, tapahtumamarkkinointi ja asiakastyytyväisyys.
Asiakastyytyväisyyskyselyt suoritettiin työn empiirisenä osana kesäkuussa 2012, tapahtumaviikkojen aikana. Yhteisestä Kannusta –tapahtumaviikkoja koskeva kysely oli vapaasti jaettavissa tapahtumaviikkojen aikana. Idoliskaba-kysely jaettiin kaikille Idoliskabaa seuranneille Kannuksen Vapaa-aikakeskuksessa, jossa tapahtuma myös järjestettiin. Palautuslaatikoita oli molemmille kyselyille kaksikappaletta. Idoliskaba-kyselyyn tuli vastauksia kaikkiaan 51 kappaletta ja Yhteisestä Kannusta –kyselyyn 68 kappaletta.
Tutkimusaineisto käsiteltiin Microsoft Excel –taulukkolaskentaohjelmalla. Molemmista kyselyistä saatu palaute oli positiivista ja kaikki kyselyn osa-alueet saivat keskiarvokseen vähintään hyvän. Tuloksista voi päätellä, että asiakkaat olivat tyy-tyväisiä niin IdoliSkabaan kuin koko Yhteisestä Kannusta -tapahtumaviikkoihin.