Markkinointiviestintäsuunnitelma : Case: Matkailijan Rokotusklinikka
Kautonen, Veera (2012)
Kautonen, Veera
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012100314114
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012100314114
Tiivistelmä
Tämän työn aiheena on markkinointi ja markkinointiviestinnän suunnitteleminen. Työ on toteutettu yhteistyössä matkailijan Rokotusklinikan kanssa. Opinnäytetyön tarkoituksena on tukea yritystä markkinoinnin aloittamisessa.
Työn teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään markkinoinnin kilpailukeinoja, markkinointiviestinnän merkitystä yritykselle sekä mitä asioita tulee ottaa huomi-oon markkinointiviestintäsuunnitelmaa luodessa. Työn teoreettiseen pohjaan on kerätty erilaisia kirjallisia sekä sähköisiä lähteitä, jotka ovat olleellisia tutkimuksen ja yrityksen kannalta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää käytännönläheinen ja toteutuskelpoinen markkinointiviestintäsuunnitelma, josta on apua yritykselle markkinoinnin aloit-tamisessa. Työ sisältää myös valmista mainosmateriaalia yritykselle.
Työn tuloksena syntynyt markkinointiviestintäsuunnitelma on arvokas tietolähde yrittäjälle seuraavaa suunnitelmaa laatiessa. Lisäksi ehdotukset yritykselle sopivista markkinointitoimenpiteistä ja valmiit mainosmateriaalit helpottavat tehokkaan markkinoinnin aloittamista. Markkinointibudjetin ollessa vähäinen, on keskitytty markkinointitoimenpiteisiin, jotka ovat yritykselle edullisia, mutta silti tehokkaita.
Työn teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään markkinoinnin kilpailukeinoja, markkinointiviestinnän merkitystä yritykselle sekä mitä asioita tulee ottaa huomi-oon markkinointiviestintäsuunnitelmaa luodessa. Työn teoreettiseen pohjaan on kerätty erilaisia kirjallisia sekä sähköisiä lähteitä, jotka ovat olleellisia tutkimuksen ja yrityksen kannalta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää käytännönläheinen ja toteutuskelpoinen markkinointiviestintäsuunnitelma, josta on apua yritykselle markkinoinnin aloit-tamisessa. Työ sisältää myös valmista mainosmateriaalia yritykselle.
Työn tuloksena syntynyt markkinointiviestintäsuunnitelma on arvokas tietolähde yrittäjälle seuraavaa suunnitelmaa laatiessa. Lisäksi ehdotukset yritykselle sopivista markkinointitoimenpiteistä ja valmiit mainosmateriaalit helpottavat tehokkaan markkinoinnin aloittamista. Markkinointibudjetin ollessa vähäinen, on keskitytty markkinointitoimenpiteisiin, jotka ovat yritykselle edullisia, mutta silti tehokkaita.