Kanta-asiakasjärjestelmä anniskeluravintolaan : Ravintola Alvari
Hietala, Nelli (2012)
Hietala, Nelli
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012093014012
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012093014012
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus oli suunnitella kanta-asiakasjärjestelmä anniskeluravintolaan ja seurata sen käyttöönottoa ja ensimmäisiä toimintakuukausia. Työn taustalla oli toimeksiantajan tarve kanta-asiakasjärjestelmälle. Toimeksiantajana työllä oli ravintola Alvari Kotkan Sunilassa.
Teoriaosassa käsitellään asiakkuutta keskittyen lähinnä asiakasuskollisuuteen ja asiakastyytyväisyyteen sekä hieman myös asiakkuuteen juuri palvelualalla. Toisessa pääluvussa käsittelen kanta-asiakasjärjestelmiä. Esimerkit kanta-asiakasjärjestelmistä on annettu pääosin ravintola-alalta.
Toiminnallisessa osiossa esitellään syntynyt kanta-asiakasjärjestelmä ja vaiheet miten siihen päädyttiin ja sen käyttöönotto. Lopussa arvioidaan myös järjestelmän onnistumista ja kehityskohtia.
Teoriaosassa käsitellään asiakkuutta keskittyen lähinnä asiakasuskollisuuteen ja asiakastyytyväisyyteen sekä hieman myös asiakkuuteen juuri palvelualalla. Toisessa pääluvussa käsittelen kanta-asiakasjärjestelmiä. Esimerkit kanta-asiakasjärjestelmistä on annettu pääosin ravintola-alalta.
Toiminnallisessa osiossa esitellään syntynyt kanta-asiakasjärjestelmä ja vaiheet miten siihen päädyttiin ja sen käyttöönotto. Lopussa arvioidaan myös järjestelmän onnistumista ja kehityskohtia.