Sosiaalinen media tapahtuman markkinoinnissa : Case Desucon
Kyngäs, Lumi (2012)
Kyngäs, Lumi
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012092713927
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012092713927
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli tutkia Desucon-tapahtuman markkinoinnin onnistumista ja kehittämismahdollisuuksia. Tätä varten laadittiin asiakaskysely vuoden 2010 Desucon-tapahtuman kävijöille, jossa tiedusteltiin kävijöiden mielipidettä pääasiassa kvantitatiivisin menetelmin, mutta myös kvalitatiivisin.
Työn teoria koostuu pääasiassa sosiaalista mediaa koskettelevasta kirjallisuudesta ja internet-artikkeleista. Työn perustana olevaan markkinointitutki-mukseen liittyen teoriaa on otettu myös markkinoinnin kirjallisuudesta. Koska aiheena on tapahtuma, myös tapahtumanjärjestämiseen on pureuduttu.
Tutkimuksessa saatiin selville, että Desuconin markkinointi ja toiminta sosiaalisessa mediassa ovat pääasiassa onnistunutta. Tapahtuman asiakkaille osoitetusta kyselystä selvisi, että tapahtuma koettiin positiivisena ja onnistuneena.
Kehitysmahdollisuuksia löytyi sosiaalisen median integraatiosta Desuconin sivustoon. Käyttömukavuutta ja saatavuutta on mahdollista parantaa, mikä luo lisäarvoa tapahtuman asiakkaille.
Työn teoria koostuu pääasiassa sosiaalista mediaa koskettelevasta kirjallisuudesta ja internet-artikkeleista. Työn perustana olevaan markkinointitutki-mukseen liittyen teoriaa on otettu myös markkinoinnin kirjallisuudesta. Koska aiheena on tapahtuma, myös tapahtumanjärjestämiseen on pureuduttu.
Tutkimuksessa saatiin selville, että Desuconin markkinointi ja toiminta sosiaalisessa mediassa ovat pääasiassa onnistunutta. Tapahtuman asiakkaille osoitetusta kyselystä selvisi, että tapahtuma koettiin positiivisena ja onnistuneena.
Kehitysmahdollisuuksia löytyi sosiaalisen median integraatiosta Desuconin sivustoon. Käyttömukavuutta ja saatavuutta on mahdollista parantaa, mikä luo lisäarvoa tapahtuman asiakkaille.