Improving Customer-Based Brand Equity: On-line and Off-line Programs for B2C Company -- Case Company: VANCL
Zhang, Yu (2012)
Zhang, Yu
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061312630
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061312630
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen päämääränä on oppia asiakaskeskeisen brändiarvon lyhyen aikavälin prosessia verkkokauppa-alalla ja tarjota johtamisoppeja Vancl:lle parantaakseen heidän asiakaskeskeistä brändiarvoaan. Jotta voidaan saavuttaa päämäärä, seuraavanlaiset kysymykset koskien teoreettista osuutta täytyy käsitellä erikseen. Ensiksi, mitä kuluttajat tuntevat Vancl:in brändin eri elementtejä kohtaan. Toiseksi, mikä on kuluttajien asenne ja kokemus yrityksen tuotteista, hinnoista sekä jakelukanavista. Kolmanneksi, minkälaisia markkinointikommunikaatioapuvälineitä yritys käyttää levittääkseen brändiään. Tutkimuksen teoreettinen osuus käytti Kevin Kellerin esittämää brändituntemusta ja asiakaskeskeisen brändiarvon brändiyhdistystä, sisältäen seuraavat vaiheet; valitse brändielementit, develop markkinointiohjelmiat ja toissijaisten yhdistysten vipuvaikutus. Lisäksi, kysymyspaletti on suunniteltu teoreettisen osan pohjalle, kuten myös empiiristen löydöksien pohjalle. Nämä empiiriset löydökset tuovat johtamissuosituksen yritykselle, auttavat sitä parantamaan bränditunnettavuutta ja brändiyhdistyksiä, jotka todetaan tutkielman lopussa.