PESTI Henkilöstöpalvelu Oy:n asiakashoitomallien kehittäminen
Vilhunen, Sanna (2012)
Vilhunen, Sanna
Savonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060111271
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060111271
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Tutkimus tehtiin yhteistyössä PESTI Henkilöstöpalvelu Oy:n kanssa. Tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää PESTIn asiakashoitomalleja asiakkaille sähköisesti lähetettävän kyselylomakkeen ja yrityksen toimitusjohtajan haastattelun avulla. Kyselyn tarkoituksena oli saada selville, kuinka asiakkaat ovat kokeneet yhteistyön PESTIn kanssa ja ovatko PESTI:ltä saadut palvelut vastanneet heidän odotuksiaan.
Tutkimus toteutettiin käyttäen kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kyselyn tekemiseen käytettiin kyselylomaketta ja puolistrukturoitua haastattela. Tutkimus toteutettiin 2012 kevään aikana. Tutkimuksen teoreettisessa osuudessa käsitellään asiakkuuksien johtamista, suhdemarkkinointia ja asiakasjohtamisen työkaluja sekä tutkimusmenetelmiä.
Kyselyyn vastanneista suurin osa koki yhteistyön PESTIn kanssa sujuneen erinomaisesti tai hyvin. Suurin osa oli myös sitä mieltä, että palvelun laatu on vastannut heidän odotuksiaan. Haastattelun pohjalta selvisi, että PESTIn asiakkaita on segmentoitu eri kriteerien perusteella eri ryhmiin ja jokaiselle ryhmälle on luotu oma asiakashoitomalli. Teoriaan pohjaten asiakashoitomalleja on mahdollista vielä kehittää ja tästä syystä uudenlaisia segmentointi – ja asiakashoitomalleja on työn lopussa ehdotettu.
Tutkimus tehtiin yhteistyössä PESTI Henkilöstöpalvelu Oy:n kanssa. Tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää PESTIn asiakashoitomalleja asiakkaille sähköisesti lähetettävän kyselylomakkeen ja yrityksen toimitusjohtajan haastattelun avulla. Kyselyn tarkoituksena oli saada selville, kuinka asiakkaat ovat kokeneet yhteistyön PESTIn kanssa ja ovatko PESTI:ltä saadut palvelut vastanneet heidän odotuksiaan.
Tutkimus toteutettiin käyttäen kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kyselyn tekemiseen käytettiin kyselylomaketta ja puolistrukturoitua haastattela. Tutkimus toteutettiin 2012 kevään aikana. Tutkimuksen teoreettisessa osuudessa käsitellään asiakkuuksien johtamista, suhdemarkkinointia ja asiakasjohtamisen työkaluja sekä tutkimusmenetelmiä.
Kyselyyn vastanneista suurin osa koki yhteistyön PESTIn kanssa sujuneen erinomaisesti tai hyvin. Suurin osa oli myös sitä mieltä, että palvelun laatu on vastannut heidän odotuksiaan. Haastattelun pohjalta selvisi, että PESTIn asiakkaita on segmentoitu eri kriteerien perusteella eri ryhmiin ja jokaiselle ryhmälle on luotu oma asiakashoitomalli. Teoriaan pohjaten asiakashoitomalleja on mahdollista vielä kehittää ja tästä syystä uudenlaisia segmentointi – ja asiakashoitomalleja on työn lopussa ehdotettu.