Verkkokauppaopas
Mäkinen, Tuomo (2012)
Mäkinen, Tuomo
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010857
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010857
Tiivistelmä
Opinnäytetyön nimi, Verkkokauppaopas, kertoo jo itsessään aika kuvaavasti mistä tässä työssä on kyse. Opinnäytetyön tarkoituksena on ollut tehdä tiivis, mutta käytännönläheinen opas verkkokaupan perustamisesta ja siinä sivutaan myös siihen oleellisesti liittyvää markkinointia ja sosiaalista mediaa.
Verkkokauppa aiheena on äärimmäisen mielenkiintoinen ja myös ajankohtainen. Työ tehtiin johtuen omasta kiinnostuksesta verkossa tapahtuvaan kaupankäyntiin sekä tukemaan omaa kehittymistä ja kasvattamaan tietopääomaa tällä liiketoiminta-alueella.
Tietoa on pyritty hakemaan sieltä, mistä sitä parhaiten on saatavilla. Tässä tapauksessa tuorein ja kiinnostavin tieto on löydetty verkosta ja lehtiartikkeleista, sekä verkkokauppaa koskevista tutkimuksista. Niitä tukevat menetelmä kirjallisuus ja sieltä on poimittu käytäntöön parhaiten soveltuvia menetelmiä, kuten haastattelu ja benchmarkkaus.
Työssä on hyödynnetty näistä lähteistä poimittua tietoa ja sitä on sovellettu käytäntöön yhdessä omakohtaisen kokemuksen kautta. Tuloksena on saavutettu tavoitteeksikin asetettu tiivis ja käytännön läheinen opas verkkokaupan perustamisesta ja alkuun pääsemisestä.
Verkkokauppaoppaassa kerrotut asiat ovat käytännössä havaittu hyviksi ja testattu toimiviksi oman verkkokaupan kanssa. Tietoa ja ajatuksia on verrattu sekä sparrattu alalla pitkään toimineiden tuttujen kanssa, jotka voivat vahvistaa niiden paikkansa pitävyyden.
Verkkokauppaoppaasta saatavaa tietoa ja tuloksia voi kuka tahansa verkkokaupasta kiinnostunut hyödyntää parhaalla katsomallaan tavalla. Oppaasta on hyötyä verkkokauppaa suunnittelevalle sekä omaa jo olemassa olevaa verkkokauppaa kehittävälle.
Verkkokauppa aiheena on äärimmäisen mielenkiintoinen ja myös ajankohtainen. Työ tehtiin johtuen omasta kiinnostuksesta verkossa tapahtuvaan kaupankäyntiin sekä tukemaan omaa kehittymistä ja kasvattamaan tietopääomaa tällä liiketoiminta-alueella.
Tietoa on pyritty hakemaan sieltä, mistä sitä parhaiten on saatavilla. Tässä tapauksessa tuorein ja kiinnostavin tieto on löydetty verkosta ja lehtiartikkeleista, sekä verkkokauppaa koskevista tutkimuksista. Niitä tukevat menetelmä kirjallisuus ja sieltä on poimittu käytäntöön parhaiten soveltuvia menetelmiä, kuten haastattelu ja benchmarkkaus.
Työssä on hyödynnetty näistä lähteistä poimittua tietoa ja sitä on sovellettu käytäntöön yhdessä omakohtaisen kokemuksen kautta. Tuloksena on saavutettu tavoitteeksikin asetettu tiivis ja käytännön läheinen opas verkkokaupan perustamisesta ja alkuun pääsemisestä.
Verkkokauppaoppaassa kerrotut asiat ovat käytännössä havaittu hyviksi ja testattu toimiviksi oman verkkokaupan kanssa. Tietoa ja ajatuksia on verrattu sekä sparrattu alalla pitkään toimineiden tuttujen kanssa, jotka voivat vahvistaa niiden paikkansa pitävyyden.
Verkkokauppaoppaasta saatavaa tietoa ja tuloksia voi kuka tahansa verkkokaupasta kiinnostunut hyödyntää parhaalla katsomallaan tavalla. Oppaasta on hyötyä verkkokauppaa suunnittelevalle sekä omaa jo olemassa olevaa verkkokauppaa kehittävälle.