Perehdytyskansio sisäisen markkinoinnin välineenä. Case: Vindirekt Finland Oy
Andersson, Ville (2012)
Andersson, Ville
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010688
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010688
Tiivistelmä
Tämä on produktityyppinen opinnäytetyö ja toimeksiantajana toimii Vindirekt Finland Oy. Työn tavoitteena oli tuottaa perehdytyskansio Vindirektin Finland Oy:n uusille työntekijöille.
Perehdytyskansio koostuu kolmesta osasta. Ensimmäinen osa on perehdytysopas, joka pitää sisällään kaiken oleellisen tiedon uudelle työntekijälle hänen tulevasta yrityksestään, sen toimintatavoista ja tavoitteista. Toinen osa on perehdytyksen tarkistuslista, joka toimii ensimmäisten perehdytyspäivien punaisena lankana sekä perehdyttäjälle että perehdytettävälle. Kolmas osa perehdytyksen palautelomake, jonka tarkoitus on luoda vuorovaikutusta perehdytykseen ja saada arvokasta tietoa perehdytyksen onnistumisesta.
Projektin tavoitteena on produktin kautta tehostaa Vindirekt Finland Oy:n uusien työntekijöiden perehdytysprosessia ja näin lisätä työhönsopeutumista, työhyvinvointia, työntuottavuutta, työturvallisuutta ja työvälineosaamista. Lisätavoitteena on perehdytysprosessin edelleen kehittäminen oppimisen seurannan ja palautteen kautta.
Työn viitekehys sisältää näkökulman sisäisen markkinoinnin puolelta sekä perehdytystä että työnopastusta koskevaa syventävää teoriaa.
Empiirinen osa pitää sisällään produktin tiedonkeruuta, toteutusta ja suunnittelua koskevaa tietoa.
Opinnäytetyöhön ei voitu liittää itse perehdytyskansiota sen sisältämän salaisena pidettävän tiedon vuoksi.
Perehdytyskansio koostuu kolmesta osasta. Ensimmäinen osa on perehdytysopas, joka pitää sisällään kaiken oleellisen tiedon uudelle työntekijälle hänen tulevasta yrityksestään, sen toimintatavoista ja tavoitteista. Toinen osa on perehdytyksen tarkistuslista, joka toimii ensimmäisten perehdytyspäivien punaisena lankana sekä perehdyttäjälle että perehdytettävälle. Kolmas osa perehdytyksen palautelomake, jonka tarkoitus on luoda vuorovaikutusta perehdytykseen ja saada arvokasta tietoa perehdytyksen onnistumisesta.
Projektin tavoitteena on produktin kautta tehostaa Vindirekt Finland Oy:n uusien työntekijöiden perehdytysprosessia ja näin lisätä työhönsopeutumista, työhyvinvointia, työntuottavuutta, työturvallisuutta ja työvälineosaamista. Lisätavoitteena on perehdytysprosessin edelleen kehittäminen oppimisen seurannan ja palautteen kautta.
Työn viitekehys sisältää näkökulman sisäisen markkinoinnin puolelta sekä perehdytystä että työnopastusta koskevaa syventävää teoriaa.
Empiirinen osa pitää sisällään produktin tiedonkeruuta, toteutusta ja suunnittelua koskevaa tietoa.
Opinnäytetyöhön ei voitu liittää itse perehdytyskansiota sen sisältämän salaisena pidettävän tiedon vuoksi.