Markkinoinnin strateginen suunnittelu : Case Yritys Oy
Maskuniitty, Pekka (2012)
Maskuniitty, Pekka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205249637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205249637
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa toimeksiantajalle markkinoinnin toimenpidesuunnitelmaa varten suuntaviivat ja strategia. Lisäksi työn tavoitteena on löytää kehitysmahdollisuuksia jo käytössä olevista markkinoinnin keinoista. Strategian laadintaa varten työn tavoitteena on kattavasti analysoida yrityksen toimintaympäristöä ja edelleen suunnitella siihen sopiva lähestymistapa ottaen huomioon toimeksiantajan asettamat toiveet ja rajoitukset.
Tutkielma on tehty yritykselle, jonka toiminnassa markkinoinnin suunnitteluun ei ole erityisesti panostettu. Yritys kehittää ATK-ohjelmistoja ja on toiminut vuodesta 1989.
Tutkimus on tehty omien havaintojen ja seurannan tuottamilla tiedoilla ja tarvittaessa toimeksiantaja on täsmentänyt tietoja. Tutkimuksen havainnot ja johtopäätökset on perustettu työn alussa esiteltyyn teoriaan.
Tutkimuksen tuloksena syntyi kokonaiskuva yrityksen kohdemarkkinoista, josta on johdettu keinoja markkinoinnin kehittämiseen ja strategiassa määriteltyihin tavoitteisiin pääsemiseksi.
Tutkielma on tehty yritykselle, jonka toiminnassa markkinoinnin suunnitteluun ei ole erityisesti panostettu. Yritys kehittää ATK-ohjelmistoja ja on toiminut vuodesta 1989.
Tutkimus on tehty omien havaintojen ja seurannan tuottamilla tiedoilla ja tarvittaessa toimeksiantaja on täsmentänyt tietoja. Tutkimuksen havainnot ja johtopäätökset on perustettu työn alussa esiteltyyn teoriaan.
Tutkimuksen tuloksena syntyi kokonaiskuva yrityksen kohdemarkkinoista, josta on johdettu keinoja markkinoinnin kehittämiseen ja strategiassa määriteltyihin tavoitteisiin pääsemiseksi.