Pop/jazz-instrumentalistikoulutus: kun työelämä tuli vastaan
Suninen, Kristian (2012)
Suninen, Kristian
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205219016
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205219016
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on portfoliota muistuttava koonti Metropolia Ammattikorkeakoulun aikana suorittamistani musiikkialan työtehtävistä. Tutkimuskysymykseni olivat: (1) Minkälaisia valmiuksia Metropolian pop/jazz-linjan muusikon suuntautumisvaihtoehdon instrumentalistin koulutusohjelma on minulle antanut? (2) Millä tavalla olen työllistynyt koulussa opiskelemieni vuosien aikana? (3) Minkälaisia asioita työelämässä on tullut vastaan, joiden pohjalta Metropolia Ammattikorkeakoulun työelämälähtöistä opetusta voisi kehittää? Työssäni listasin työtehtäväni tapauskohtaisesti ja niiden esittelyn jälkeen pohdin niissä vastaantul leita seikkoja ja vertasin työtehtävän asiasisältöä Metropolia ammattikorkeakoulun pop/jazz-linjan instrumentalistin suuntautumisvaihtoehdon opetuksen sisältöön.
Tuloksena syntyi narratiivinen, toisin sanoen subjektiivisen kerronnallinen tutkimustulos Metropolia Ammattikorkeakoulun pop/jazz-linjan opetuksen sisällön kohtaamisesta työelämän kanssa. Tavoitteena oli tulosten pohjalta antaa yhdenlainen kuvaus koetusta opetuksen sisällöstä ja vastaantulleesta työelämästä ja tällä tapaa tuoda esille asiota mahdollisesta Metropolia Ammattikorkeakoulun pop/jazz-linjan muusikon koulutuksen kehittämisestä.
Tuloksena syntyi narratiivinen, toisin sanoen subjektiivisen kerronnallinen tutkimustulos Metropolia Ammattikorkeakoulun pop/jazz-linjan opetuksen sisällön kohtaamisesta työelämän kanssa. Tavoitteena oli tulosten pohjalta antaa yhdenlainen kuvaus koetusta opetuksen sisällöstä ja vastaantulleesta työelämästä ja tällä tapaa tuoda esille asiota mahdollisesta Metropolia Ammattikorkeakoulun pop/jazz-linjan muusikon koulutuksen kehittämisestä.