Asiakastyytyväisyyden merkitys vähittäiskaupassa
Mäkelä, Hanna (2011)
Mäkelä, Hanna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205168520
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205168520
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus. Tutkimus tehtiin Glitter IsoKarhulle maaliskuun 2011 aikana. Tutkimukseen osallistui 103 myymälän asiakasta. Heiltä kysyttiin asiakaspalvelun laadusta, tuotteista ja heidän odotuksistaan myymälää kohtaan. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella.
Pääasiassa myymälä sai positiivista palautetta. Erityisesti asiakaspalveluun oltiin erittäin tyytyväisiä. Suurin osa vastaajista koki myös, että heitä palvellaan henkilökohtaisesti.
Myös myymälän valikoima sai hyvää palautetta. Suurin osa vastasi myös valitsevansa myymälän juuri mieluisien tuotteiden takia.
Parannusta toivottiin lähinnä tuotteiden hinta-laatusuhteelle. Lisäksi tuotevalikoimaan toivottiin lisää värejä ja tiettyjä yksittäisiä tuotteita.
Pääasiassa myymälä sai positiivista palautetta. Erityisesti asiakaspalveluun oltiin erittäin tyytyväisiä. Suurin osa vastaajista koki myös, että heitä palvellaan henkilökohtaisesti.
Myös myymälän valikoima sai hyvää palautetta. Suurin osa vastasi myös valitsevansa myymälän juuri mieluisien tuotteiden takia.
Parannusta toivottiin lähinnä tuotteiden hinta-laatusuhteelle. Lisäksi tuotevalikoimaan toivottiin lisää värejä ja tiettyjä yksittäisiä tuotteita.