Marknadsföringsmixen tillämpad på en teaterproduktion
Nickström, Ira Paulina (2012)
Nickström, Ira Paulina
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107488
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107488
Tiivistelmä
Tässä lopputyössä olen sovittanut Philip Kotlerin 4P markkinointi mallin teatteri tuotan-toon. Yleinen markkinointi malli on muokattu ja muutettu niin, että se sopii tapaukseen Klockriketeaternin Vanja –eno tuotantoon. Menetelmä, jota käytetään, on kuvaileva ta-paustutkimus. Ongelmina tutkitaan puutteelinen talous ja asenteita, joita vapaalla teatteri kentällä on markkinointia kohtaan. Niinpä markkinointi on kustannustehokas ja taidetta huomioon ottava. Työn tarkoitus on näyttää miten markkinointi malli voidaan sovittaa teatterituotantoon ja miten se antaa kokonaiskuvan tuotannon markkinoinnista. Tarkoitus on myös, että tämä työ toimisi esimerkkinä siitä, miten markkinointi mallia voidaan so-vittaa mihin tahansa teatteri tuotantoon.