Kläderna gör människan : Hur man framgångsrikt bygger upp ett varumärke inom modebranschen
Visa, Jenna (2012)
Visa, Jenna
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205086915
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205086915
Tiivistelmä
Uuden tavaramerkin luominen jo valmiiksi ahtaille markkinoille on todella vaikeaa eikä mitään takeita siitä että juuri sinun tuotemerkkisi menestyisi ole olemassa. Tämän työn ongelma-alue on rajattu käsittelemään muotimarkkinoita.
Mielenkiintoni pieniä ja menestyviä yrityksiä kohtaan on työni peruskivi ja inspiraation lähde. Miten keitetään kasaan menestyvän tuotemerkin salainen resepti. Työssäni olen keskittynyt muutamaan eri markkinoinnin teoriaan sekä rajannut työni tämän puitteissa vaatealalle. Ymmärtääkseni menestyvien tuotemerkkien salaisuuden olen haastatellut hyvin menestyvän suomalaisen yrityksen, Makia Clothingin, toimitusjohtajaa sekä perustajaa. Näin ollen pääsin soveltamaan teoriaa käytäntöön ja pääsin askeleen lähemmäksi menestyvien suomalaisten tuotemerkkien salaisuutta.
Tämän työn tarkoituksena on selostaa kuinka suomalaisesta tuotemerkistä on leivottu menestyjä ja voiko teorian kytkeä Makian toimitamalliin.
Mielenkiintoni pieniä ja menestyviä yrityksiä kohtaan on työni peruskivi ja inspiraation lähde. Miten keitetään kasaan menestyvän tuotemerkin salainen resepti. Työssäni olen keskittynyt muutamaan eri markkinoinnin teoriaan sekä rajannut työni tämän puitteissa vaatealalle. Ymmärtääkseni menestyvien tuotemerkkien salaisuuden olen haastatellut hyvin menestyvän suomalaisen yrityksen, Makia Clothingin, toimitusjohtajaa sekä perustajaa. Näin ollen pääsin soveltamaan teoriaa käytäntöön ja pääsin askeleen lähemmäksi menestyvien suomalaisten tuotemerkkien salaisuutta.
Tämän työn tarkoituksena on selostaa kuinka suomalaisesta tuotemerkistä on leivottu menestyjä ja voiko teorian kytkeä Makian toimitamalliin.