Betydelsen av Apollos resebroschyr i samband med deras försäljning
Nylund, Sofia (2012)
Nylund, Sofia
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205046403
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205046403
Tiivistelmä
Tämä opinnäyte koskee Apollomatkojen lomaesitettä. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää lomaesitteen merkitys ja käyttö, asiakkaiden, eli loppukuluttajien ja jälleenmyyjien näkökulmasta. Tarkoituksena on myös syventyä taustalla oleviin tekijöihin koskien miksi ja miten asiakkaat käyttävät esitettä, ja samalla myös tarkastella esitteen kysyntää, voidakseen analysoida mikäli Apollomatkojen pitäisi pitää kiinni lomaesitteestä tulevaisuudessakin. Lopuksi, tarkoituksena on myös saada esille asiakkaiden ehdotuksia koskien esitettä.
Teoriaperusta koostuu kuluttajakäyttäytymisestä ja mediasta, sekä painetusta että digitalisesta, painotus esitteeseen.
Tutkimuksessa on käytetty kvanitatiivista menetelmää. Molemmat kyselylomakkeet lähetettiin sähköpostitse asiakkaille helmikuussa 2012. Vastausaika oli viikko ja kyselyyn osallistui yhteensä 420 vastaajaa.
Tutkimus näyttää että asiakkaat ovat suhteellisen tyytyväisiä esitteeseen, vaikka heillä oli paljon parannusehdotuksia. Asiakkaat haluaisivat myös että Apollomatkat säilyttää esitteensä tulevaisuudessakin. Lomaesite oli tärkein väline eri vaihtoehtojen valinnassa ostosprosessin aikana.
Teoriaperusta koostuu kuluttajakäyttäytymisestä ja mediasta, sekä painetusta että digitalisesta, painotus esitteeseen.
Tutkimuksessa on käytetty kvanitatiivista menetelmää. Molemmat kyselylomakkeet lähetettiin sähköpostitse asiakkaille helmikuussa 2012. Vastausaika oli viikko ja kyselyyn osallistui yhteensä 420 vastaajaa.
Tutkimus näyttää että asiakkaat ovat suhteellisen tyytyväisiä esitteeseen, vaikka heillä oli paljon parannusehdotuksia. Asiakkaat haluaisivat myös että Apollomatkat säilyttää esitteensä tulevaisuudessakin. Lomaesite oli tärkein väline eri vaihtoehtojen valinnassa ostosprosessin aikana.