Lähimmäisapu ry:n hoivapalveluasiakkaiden asiakastyytyväisyys
Le, Linh; Pällijeff, Janika (2012)
Le, Linh
Pällijeff, Janika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205046353
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205046353
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli mitata Lähimmäisapu ry:n asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä heidän saamiinsa hoivapalveluihin. Opinnäytetyön tutkimuskysymykset etsivät vastauksia seuraaviin kysymyksiin: ovatko Lähimmäisapu ry:n asiakkaat tyytyväisiä saamiinsa palveluihin ja miten Lähimmäisapu ry:n palveluita olisi syytä kehittää tulevaisuudessa.
Asiakastyytyväisyyskyselyn otanta oli suhteellisen pieni (20 vastaajaa). Työ toteutettiin mää-rällisenä tutkimuksena. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin Lähimmäisapu ry:n kanssa yhteistyössä laadittua kyselylomaketta, joka sisälsi sekä monivalinta- että avoimia kysymyksiä. Työssä käytetty aineisto on kerätty 1.11.2011- 31.1.2012. Aineiston keruu toteutettiin kysely-lomakkeen avulla. Opinnäytetyön aineistoa analysoitiin hyödyntäen Microsoft Excel 2007 _taulukkolaskentaohjelmaa.
Opinnäytetyön tulokset osoittavat, että Lähimmäisapu ry:n asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä saamiinsa palveluihin. Kehittämisehdotuksia saatiin vain muutamia. Asiakkaat olivat tyytyväisiä hoitajien ystävällisyyteen ja huomaavaisuuteen. Kehittämiskohteina mainittiin muun muassa se, että hoitajat perehtyisivät enemmän etukäteen asiakkaan taustoihin.
Asiakastyytyväisyyskyselyn otanta oli suhteellisen pieni (20 vastaajaa). Työ toteutettiin mää-rällisenä tutkimuksena. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin Lähimmäisapu ry:n kanssa yhteistyössä laadittua kyselylomaketta, joka sisälsi sekä monivalinta- että avoimia kysymyksiä. Työssä käytetty aineisto on kerätty 1.11.2011- 31.1.2012. Aineiston keruu toteutettiin kysely-lomakkeen avulla. Opinnäytetyön aineistoa analysoitiin hyödyntäen Microsoft Excel 2007 _taulukkolaskentaohjelmaa.
Opinnäytetyön tulokset osoittavat, että Lähimmäisapu ry:n asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä saamiinsa palveluihin. Kehittämisehdotuksia saatiin vain muutamia. Asiakkaat olivat tyytyväisiä hoitajien ystävällisyyteen ja huomaavaisuuteen. Kehittämiskohteina mainittiin muun muassa se, että hoitajat perehtyisivät enemmän etukäteen asiakkaan taustoihin.