Mittatilausfarkkujen osto-oppaan suunnittelu : Case: NOMO Jeans Corporation Oy
Huhta, Saara (2012)
Huhta, Saara
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2012
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036183
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036183
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu suomalaisen mittatilausfarkkuja valmistavan NOMO Jeans Corporation Oy:n toimeksiannosta. NOMO Jeans valmistaa asiakkaan omista mitoista 3D-vartaloskannauksen avulla yksilöllisiä farkkuja asiakkaan toiveiden mukaan.
Tutkimuksen lähtökohtana on yrityksen halu selvittää asiakkaiden kokemuksia ja mielipiteitä palvelun ja tuotteen laadusta sekä löytää tämän pohjalta oikeat ratkaisut brändin kehittämiseksi. Tutkimusongelma on, kuinka helpottaa asiakkaan ostoprosessia ja saada hänelle muodostunut kuva tulevasta tuotteesta kohtaamaan todellisen lopputuotteen kanssa. Ongelman ratkaisemiseksi työn tavoitteena oli suunnitella NOMO Jeansin liikkeisiin osto-opas taustatutkimuksen ja asiakastyytyväisyystutkimuksen pohjalta. Osto-opas suunniteltiin erikseen sekä miehille että naisille ja sen tarkoituksena on helpottaa asiakkaan ostoprosessia antamalla tietoa yrityksen toiminnasta, sen tarjoamista farkkumalleista ja yksityiskohdista.
Taustatutkimuksena tässä opinnäytetyössä on tarkasteltu palvelua, sekä erilaisia vartaloita ja pukeutumista niiden mukaan. Lisäksi laadittiin asiakastyytyväisyystutkimus, joka toteutettiin survey-tutkimuksena kyselylomakkeen avulla. Kyselyssä on piirteitä sekä kvalitatiivisista että kvantitatiivisista tiedonkeräysmenetelmistä. Tutkimuksesta selvisi, että palvelu koettiin hyväksi, mutta omien farkkujen räätälöintiin toivottiin lisää vaihtoehtoja. Toinen tämän työn tavoitteista olikin suunnitella muutamia uusia yksityiskohtia NOMO Jeansin valikoimiin.
Tutkimuksen lähtökohtana on yrityksen halu selvittää asiakkaiden kokemuksia ja mielipiteitä palvelun ja tuotteen laadusta sekä löytää tämän pohjalta oikeat ratkaisut brändin kehittämiseksi. Tutkimusongelma on, kuinka helpottaa asiakkaan ostoprosessia ja saada hänelle muodostunut kuva tulevasta tuotteesta kohtaamaan todellisen lopputuotteen kanssa. Ongelman ratkaisemiseksi työn tavoitteena oli suunnitella NOMO Jeansin liikkeisiin osto-opas taustatutkimuksen ja asiakastyytyväisyystutkimuksen pohjalta. Osto-opas suunniteltiin erikseen sekä miehille että naisille ja sen tarkoituksena on helpottaa asiakkaan ostoprosessia antamalla tietoa yrityksen toiminnasta, sen tarjoamista farkkumalleista ja yksityiskohdista.
Taustatutkimuksena tässä opinnäytetyössä on tarkasteltu palvelua, sekä erilaisia vartaloita ja pukeutumista niiden mukaan. Lisäksi laadittiin asiakastyytyväisyystutkimus, joka toteutettiin survey-tutkimuksena kyselylomakkeen avulla. Kyselyssä on piirteitä sekä kvalitatiivisista että kvantitatiivisista tiedonkeräysmenetelmistä. Tutkimuksesta selvisi, että palvelu koettiin hyväksi, mutta omien farkkujen räätälöintiin toivottiin lisää vaihtoehtoja. Toinen tämän työn tavoitteista olikin suunnitella muutamia uusia yksityiskohtia NOMO Jeansin valikoimiin.