Better Networking among Craft Family Enterprises in Taizhou: Case: Taizhou Changhui Craft Co., Ltd
Cai, Dinglin (2012)
Cai, Dinglin
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036076
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036076
Tiivistelmä
Tämä tutkimuksen toimeksiantajana on Taizhou Changhui Käsityö Oy. Käsityöteolisuus on nousemassa taas vuoden 2008 finanssikriisin jälkeen. Changhuin liiketoiminnat pystyvät kasvamaan mahdollisesti liittymällä toisten käsityöperheyritysten kanssa Taizhoussa.
Tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää käsityöperheyritysten liittyviä mieltymyksiä ja käyttäytymistä Taizhoussa ja tehdä käytännöllisiä ehdotuksia, joiden avulla Changhui voisi saada parempia verkostoja. Tutkimusmenetelmiä ovat sekä kyselylomake että haastattelu. Kyselylomake koostuu 10 erilaisesta asenneväittämästä sekä muista niihin liittyvistä kysymyksistä. Haastattelu perustuu kysymyksiin, jotka on suunniteltu määrällisen tutkimuksen tulosten perusteella.
Tulokset osoittavat, että käsityöperheyritykset Taizhoussa ovat alkaneet verkostoitua ja niillä on positiivinen asenne verkostoitumiseen. Lisäksi Changhui on valmis verkostoitumaan paikallisten käsityöperheyritysten kanssa. Työssä on ehdotuksia, joiden avulla Changhui saisi kestäviä verkostokontakteja ja lisää liiketoimintaa seuraavina vuosina.
Tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää käsityöperheyritysten liittyviä mieltymyksiä ja käyttäytymistä Taizhoussa ja tehdä käytännöllisiä ehdotuksia, joiden avulla Changhui voisi saada parempia verkostoja. Tutkimusmenetelmiä ovat sekä kyselylomake että haastattelu. Kyselylomake koostuu 10 erilaisesta asenneväittämästä sekä muista niihin liittyvistä kysymyksistä. Haastattelu perustuu kysymyksiin, jotka on suunniteltu määrällisen tutkimuksen tulosten perusteella.
Tulokset osoittavat, että käsityöperheyritykset Taizhoussa ovat alkaneet verkostoitua ja niillä on positiivinen asenne verkostoitumiseen. Lisäksi Changhui on valmis verkostoitumaan paikallisten käsityöperheyritysten kanssa. Työssä on ehdotuksia, joiden avulla Changhui saisi kestäviä verkostokontakteja ja lisää liiketoimintaa seuraavina vuosina.