Asenne ratkaisee : brändivideon tuottaminen ja toteutus, Case: Eximia Oy
Paloheimo, Maija (2012)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036063
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036063
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käyn läpi Eximia Oy:lle tekemäni brändivideon tuotantoprosessin. Normaalisti tämänkaltaiset videot tuotetaan tuotantoyhtiössä, mutta tässä tapauksessa olen toteuttanut ja tuottanut videoprojektin täysin omin voimin. Projektin tavoitteena oli luoda asiakkaan yrityksen brändiä tukeva video, joka toisi samalla sisältöä yrityksen nettisivuille.
Videolla halutaan tavoittaa yrityksen asiakkaat ja levittää yrityksen Asenne ratkaisee -slogania. Videon sanomana on, että kuka tahansa voi päästä haluamaansa opiskelupaikkaan, jos vain tahtoa ja asennetta opiskeluun löytyy tarpeeksi. Itse video rakentuu kahdesta osasta, joiden kautta rakennetaan nuoren opiskelijan tarina.
Kirjallisessa työssäni käyn perusteellisesti läpi esituotannon vaiheet aina suunnittelusta käsikirjoitukseen ja kuvausten suunnitteluun, sekä kerron itse kuvauksista ja jälkituonnosta. Lopuksi pohdin hyvän mainoksen aineksia ja nettivideoiden tulevaisuutta.
Videolla halutaan tavoittaa yrityksen asiakkaat ja levittää yrityksen Asenne ratkaisee -slogania. Videon sanomana on, että kuka tahansa voi päästä haluamaansa opiskelupaikkaan, jos vain tahtoa ja asennetta opiskeluun löytyy tarpeeksi. Itse video rakentuu kahdesta osasta, joiden kautta rakennetaan nuoren opiskelijan tarina.
Kirjallisessa työssäni käyn perusteellisesti läpi esituotannon vaiheet aina suunnittelusta käsikirjoitukseen ja kuvausten suunnitteluun, sekä kerron itse kuvauksista ja jälkituonnosta. Lopuksi pohdin hyvän mainoksen aineksia ja nettivideoiden tulevaisuutta.