Mittatilauspukujen maahantuonti ja myynti verkkokaupassa
Jerkku, Martti (2012)
Jerkku, Martti
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036034
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036034
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on uuden Suomeen avattavan verkkokauppana toimivan maahantuontiyrityksen perustamissuunnitelma.Uuden yrityksen tuotteena ovat Intiassa mittatilaustyönä valmistetut miesten puvut ja paidat. Työssä läpikäydään tuontitoiminnan edellytykset, sekä verkkokaupan perustamiseen vaikuttavat tekijät uuden avattavan verkkokaupan näkökulmasta.
Opinnäytetyössä teoria ja empiria kulkevat rinnakkain. Näin ollen työn aihepiirit käsitellään ensin teoriassa, jonka jälkeen teoria sovelletaan käytäntöön. Työn ensinmäisessä luvussa syvennytään ennen yrityksen konkreettista perustamista selvitettäviin tekijöihin. Luvussa käydään läpi tuontitoiminnan edellytyksiä, sekä partnereiden etsimiseen liittyviä asioita. Koska yrityksen tuotteet tullaan valmistamaan Intiassa, sisältää ensimmäinen luku myös maa-analyysin Intiasta tuontitoiminnan kannalta katsottuna.
Yrityksen perustamisen tueksi on laadittu asiakas- sekä kilpailija-analyysit. Kilpailija-analyysissä selvitetään, mitä yrityksiä alalla toimii niin kansainvälisesti kuin kotimaassa, ja mitkä ovat niiden tärkeimmät kilpailukeinot. Asiakasanalyysi sisältää asiakaskyselyn, jossa selvitetään suomalaisten miesten mielikuvia ja kokemuksia vaatteiden ja pukujen verkkokaupasta. Opinnäytetyössä käsitellään uuden perustettavan verkkokaupan strategiaa ja kilpailukeinoja. Työ sisältää myös selvityksen yrityksen tuotteista ja ensimmäisen vuoden myyntitavoitteista.
Työn avulla saatiin selville, mitkä ovat verkkokauppana toimivan maahantuontiyrityksen perustamisen edellytykset ja mahdolliset kompastuskivet. Työn perusteella voidaan todeta uudella yrityksellä olevan loistava mahdollisuus kannattavaan liiketoimintaan. Koostetun informaation perusteella on hyvä ryhtyä konkreettisiin toimiin yrityksen perustamiseksi, sekä aloittaa lisätutkimukset. Työn pohjalta voidaan myös käynnistää toimet verkkokaupan avaamiseksi. Työ sisältää paljon informaatiota verkkokaupan perustamisen edellytyksistä. Tätä tietoa hyödyntäen on mahdollista avata uusi mittatilauspukuja myyvä verkkokauppa.
Opinnäytetyössä teoria ja empiria kulkevat rinnakkain. Näin ollen työn aihepiirit käsitellään ensin teoriassa, jonka jälkeen teoria sovelletaan käytäntöön. Työn ensinmäisessä luvussa syvennytään ennen yrityksen konkreettista perustamista selvitettäviin tekijöihin. Luvussa käydään läpi tuontitoiminnan edellytyksiä, sekä partnereiden etsimiseen liittyviä asioita. Koska yrityksen tuotteet tullaan valmistamaan Intiassa, sisältää ensimmäinen luku myös maa-analyysin Intiasta tuontitoiminnan kannalta katsottuna.
Yrityksen perustamisen tueksi on laadittu asiakas- sekä kilpailija-analyysit. Kilpailija-analyysissä selvitetään, mitä yrityksiä alalla toimii niin kansainvälisesti kuin kotimaassa, ja mitkä ovat niiden tärkeimmät kilpailukeinot. Asiakasanalyysi sisältää asiakaskyselyn, jossa selvitetään suomalaisten miesten mielikuvia ja kokemuksia vaatteiden ja pukujen verkkokaupasta. Opinnäytetyössä käsitellään uuden perustettavan verkkokaupan strategiaa ja kilpailukeinoja. Työ sisältää myös selvityksen yrityksen tuotteista ja ensimmäisen vuoden myyntitavoitteista.
Työn avulla saatiin selville, mitkä ovat verkkokauppana toimivan maahantuontiyrityksen perustamisen edellytykset ja mahdolliset kompastuskivet. Työn perusteella voidaan todeta uudella yrityksellä olevan loistava mahdollisuus kannattavaan liiketoimintaan. Koostetun informaation perusteella on hyvä ryhtyä konkreettisiin toimiin yrityksen perustamiseksi, sekä aloittaa lisätutkimukset. Työn pohjalta voidaan myös käynnistää toimet verkkokaupan avaamiseksi. Työ sisältää paljon informaatiota verkkokaupan perustamisen edellytyksistä. Tätä tietoa hyödyntäen on mahdollista avata uusi mittatilauspukuja myyvä verkkokauppa.