Autoliikkeen varaosien palautus
Vuorinen, Esa (2012)
Vuorinen, Esa
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025948
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025948
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selventää Veho Autotalojen Lielahden toimipisteen edustamien merkkien varaosien palautuskäytäntöjä sekä olla apuna liikkeen varaosamyyjille. Vehon Lielahden toimipisteessä on Mercedes-Benzin, Smartin, Hondan, Citroenin ja Fordin merkkihuolto sekä myyntiedustus.
Opinnätetyössä käsiteltiin eri merkkien varaosien palautuskäytäntöjä: miten asiat nyt tehdään ja miten niitä voisi jatkossa kehittää varaosatoiminnan tuottavuuden kehittämiseksi. Opinnäytetyötä varten tarvittavat tiedot koottiin Vehon sisäisestä intranetistä sekä kysymällä eri automerkkien varaosapuolen edustajilta.
Tämän opinnäytetyön johtopäätöksissä esitetään ehdotuksia, miten varaosien palautusta voidaan tehostaa ja pyrkiä välttämään. Opinnäytetyön liitteet ovat salassa pidettävää materiaalia.
Opinnätetyössä käsiteltiin eri merkkien varaosien palautuskäytäntöjä: miten asiat nyt tehdään ja miten niitä voisi jatkossa kehittää varaosatoiminnan tuottavuuden kehittämiseksi. Opinnäytetyötä varten tarvittavat tiedot koottiin Vehon sisäisestä intranetistä sekä kysymällä eri automerkkien varaosapuolen edustajilta.
Tämän opinnäytetyön johtopäätöksissä esitetään ehdotuksia, miten varaosien palautusta voidaan tehostaa ja pyrkiä välttämään. Opinnäytetyön liitteet ovat salassa pidettävää materiaalia.