Verkkosivut urheiluseura Kausalan Yritykselle
Varpenius, Heidi (2012)
Varpenius, Heidi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025689
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025689
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee verkkosivujen suunnittelu- ja rakentamisprosessia käyttö- ja käyttäjälähtöisistä näkökulmista. Työn tarkoitus on parantaa urheiluseura Kausalan
Yrityksen sisäistä tiedonkulkua ja ulospäin suuntautuvaa uutisointia verkkoviestinnän keinoin kehittämällä monipuolinen sivusto viestintäalustaksi. Työssä perehdytään muun muassa informaatioarkkitehtuuriin ja käytettävyyden eri puoliin, joita rakennettavalla sivulla on pyritty soveltamaan. Työssä pohditaan myös graafisen ulkoasun ja sivuston sisällön vaikutusta käyttökokemukseen ja sitä, miten nämä sisällöt pitäisi rakentaa.
Yksi työn lähtökohta on helpon päivitettävyyden takaaminen laajalle käyttäjäkunnalle ja suunnittelun taustalla onkin läpi projektin ajatus, että tulevien päivittäjien ei tarvitse
osata kirjoittaa koodia, vaan kaikki on mahdollisimman pitkälle automatisoitua. Työssä sivutaan myös internetin ja teknologian nopeaa kehitystä, joka tuo tullessaan uusia
haasteita suunnittelijoille.
Yrityksen sisäistä tiedonkulkua ja ulospäin suuntautuvaa uutisointia verkkoviestinnän keinoin kehittämällä monipuolinen sivusto viestintäalustaksi. Työssä perehdytään muun muassa informaatioarkkitehtuuriin ja käytettävyyden eri puoliin, joita rakennettavalla sivulla on pyritty soveltamaan. Työssä pohditaan myös graafisen ulkoasun ja sivuston sisällön vaikutusta käyttökokemukseen ja sitä, miten nämä sisällöt pitäisi rakentaa.
Yksi työn lähtökohta on helpon päivitettävyyden takaaminen laajalle käyttäjäkunnalle ja suunnittelun taustalla onkin läpi projektin ajatus, että tulevien päivittäjien ei tarvitse
osata kirjoittaa koodia, vaan kaikki on mahdollisimman pitkälle automatisoitua. Työssä sivutaan myös internetin ja teknologian nopeaa kehitystä, joka tuo tullessaan uusia
haasteita suunnittelijoille.