Hotellikansion päivitys ja infokanavan käyttöönotto, case: Golden Resort
Lappalainen, Minna (2012)
Lappalainen, Minna
Saimaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204275435
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204275435
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli päivittää Golden Resortin hotellikansio sekä käyttöönottaa uudelleen infokanava, joka oli aiemmin ollut käytössä. Toimeksiantajana toimi Golden Resort, joka sijaitsee Tahkovuorella Nilsiässä. Golden Resort on Tahko Chalet - yritykseen kuuluva korkeatasoinen kokous- ja vapaa-ajankeskus.
Opinnäytetyön teko aloitettiin syyskuussa 2011 ja hotellikansio sekä infokanava saadaan toimeksiantajalle käyttöön helmikuussa 2012. Opinnäytetyö on toiminnallinen joten tärkein osio on hotellikansion päivitys sekä infokanavan käyttöönotto. Teoriaosuus koottiin hotellikansiota, infokanavaa ja matkailualan yritystä tukevaksi. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää, laatua palvelun ja markkinointiviestinnän näkökulmasta sekä hotellikansiota ja infokanavaa osana asiakaslähtöistä viestintää.
Opinnäytetyön toiminnallista osuutta kuvataan kertomalla mitä asioita kansioon päivitettiin ja mitä asioita kansioon lisättiin. Valinnat päivitystä ja lisäystä varten selvitetään raportissa. Opinnäytetyötä tehdessä käytiin toimeksiantajan kanssa prosessia lävitse sähköpostitse sekä myös kahdessa tapaamisessa. Hotellikansiossa tulee esiin tiedot hotellista sekä tärkeimmät tiedot lähialueen palveluista. Myös turvallisuusohjeet lisättiin kansioon asiakasta varten.
Opinnäytetyön teko aloitettiin syyskuussa 2011 ja hotellikansio sekä infokanava saadaan toimeksiantajalle käyttöön helmikuussa 2012. Opinnäytetyö on toiminnallinen joten tärkein osio on hotellikansion päivitys sekä infokanavan käyttöönotto. Teoriaosuus koottiin hotellikansiota, infokanavaa ja matkailualan yritystä tukevaksi. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää, laatua palvelun ja markkinointiviestinnän näkökulmasta sekä hotellikansiota ja infokanavaa osana asiakaslähtöistä viestintää.
Opinnäytetyön toiminnallista osuutta kuvataan kertomalla mitä asioita kansioon päivitettiin ja mitä asioita kansioon lisättiin. Valinnat päivitystä ja lisäystä varten selvitetään raportissa. Opinnäytetyötä tehdessä käytiin toimeksiantajan kanssa prosessia lävitse sähköpostitse sekä myös kahdessa tapaamisessa. Hotellikansiossa tulee esiin tiedot hotellista sekä tärkeimmät tiedot lähialueen palveluista. Myös turvallisuusohjeet lisättiin kansioon asiakasta varten.