Vientisuunnitelma Suomen markkinoille yritykselle MorshanskHimMash Ltd.
Leppänen, Tatu (2012)
Leppänen, Tatu
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204265222
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204265222
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on venäläisen metalliteollisuusyrityksen vientisuunnitelma Suomen markkinoille. Miten markkinoille pääsy tapahtuu, miten yritys hoitaa kansainväliset toimintonsa sekä mitä esteitä Suomen markkinoilla saattaa olla? Tavoitteena on selvittää nimenomaan Suomen ja suomalaisten vaikutusta venäläisen yrityksen kansainväliseen kauppaan Suomessa.
Työssä keskitytään kansainvälistymiseen sekä kansainväliseen kauppaan. Mitä on kansainvälistyminen? Miksi yritys haluaa kansainvälistyä? Miten yritys kansainvälistyy? Näitä aiheita on lähestytty sekä käytännön että empiirisen tutkimuksen keinoin. Käytännönmenetelmänä on kysely suomalaisille yrityksille.
Kun kyseessä on venäläinen yritys, voi markkinoille pääsy olla hankalaa lähinnä suomalaisten asiakasyritysten ennakkoluulojen tai epäluulojen ansiosta. Muuten Suomen markkinoilla tulisi käyttää hyväksi todettuja tapoja ja teorioita kansainvälisestä kaupasta.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että venäläisen yrityksen tulisi kaikesta huolimatta pyrkiä kansainvälistymään Suomeen, jos se uskoo löytäneensä markkinaraon tai markkinat tuotteelleen.
Työssä keskitytään kansainvälistymiseen sekä kansainväliseen kauppaan. Mitä on kansainvälistyminen? Miksi yritys haluaa kansainvälistyä? Miten yritys kansainvälistyy? Näitä aiheita on lähestytty sekä käytännön että empiirisen tutkimuksen keinoin. Käytännönmenetelmänä on kysely suomalaisille yrityksille.
Kun kyseessä on venäläinen yritys, voi markkinoille pääsy olla hankalaa lähinnä suomalaisten asiakasyritysten ennakkoluulojen tai epäluulojen ansiosta. Muuten Suomen markkinoilla tulisi käyttää hyväksi todettuja tapoja ja teorioita kansainvälisestä kaupasta.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että venäläisen yrityksen tulisi kaikesta huolimatta pyrkiä kansainvälistymään Suomeen, jos se uskoo löytäneensä markkinaraon tai markkinat tuotteelleen.