Isännöinti Jauri Haarlan asiakas- ja kehityskysely
Manninen, Timo (2012)
Manninen, Timo
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204265197
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204265197
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin Isännöinti Jauri Haarla -nimisen isännöintitoimiston asiakastyytyväisyyttä sekä toiminnan kehittämistä. Selvitys pohjautui kyselyyn, joka lähetettiin valittujen asunto-osakeyhtiöiden hallitusten jäsenille ja puheenjohtajille. Kysely lähetettiin 114 henkilölle, ja heistä 66 vastasi. Vastausprosentiksi tuli 57,9 %.
Kyselyssä selvitettiin vastaajien mielipiteitä siitä, miten isännöitsijä on hoitanut yhtiössä hallinnollisia, taloushallinnollisia ja kiinteistön teknisen ja toiminnallisen kunnon ylläpitämiseen liittyviä tehtäviä. Lisäksi kysyttiin mm. tiedottamisesta ja uudistuneen asunto-osakeyhtiölain tunnetuksi tulemisesta.
Kyselyn perusteella asiakaskiinteistöt ovat enimmäkseen hyvin tyytyväisiä Isännöinti Jauri Haarlan toimintaan. Keskiarvopisteet melkein kaikissa kysymyksissä olivat korkeat ja tulokset siten todella hyvät. Kehitettävää löytyi esimerkiksi siinä, miten asiakkaat tuntevat isännöinti- ja kiinteistönhoitosopimusten sisältöjä.
Tulosten perusteella sopimusten läpi käyminen asiakkaiden kanssa voisi olla järkevää. Kaiken kaikkiaan Isännöinti Jauri Haarlan asiakastyytyväisyys on kuitenkin erittäin hyvällä tasolla.
Kyselyssä selvitettiin vastaajien mielipiteitä siitä, miten isännöitsijä on hoitanut yhtiössä hallinnollisia, taloushallinnollisia ja kiinteistön teknisen ja toiminnallisen kunnon ylläpitämiseen liittyviä tehtäviä. Lisäksi kysyttiin mm. tiedottamisesta ja uudistuneen asunto-osakeyhtiölain tunnetuksi tulemisesta.
Kyselyn perusteella asiakaskiinteistöt ovat enimmäkseen hyvin tyytyväisiä Isännöinti Jauri Haarlan toimintaan. Keskiarvopisteet melkein kaikissa kysymyksissä olivat korkeat ja tulokset siten todella hyvät. Kehitettävää löytyi esimerkiksi siinä, miten asiakkaat tuntevat isännöinti- ja kiinteistönhoitosopimusten sisältöjä.
Tulosten perusteella sopimusten läpi käyminen asiakkaiden kanssa voisi olla järkevää. Kaiken kaikkiaan Isännöinti Jauri Haarlan asiakastyytyväisyys on kuitenkin erittäin hyvällä tasolla.