Asiakastyytyväisyystutkimus : case: Pälkäneen Putki ja Puhallin Oy
Aho, Timo (2012)
Aho, Timo
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204234895
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204234895
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyystutkimus, joka on tehty Pälkäneen Putki ja Puhallin Oy:lle. Pälkäneen Putki ja Puhallin Oy on pälkäneläinen perheyritys joka toimii talotekniikka-alalla tarjoamalla urakointi-, asennus-, huolto- ja myyntipalveluita.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tavoitteena oli selvittää yrityksen tarjoaman huoltopalvelun asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluun. Kyselyn tarkoituksena oli myös kartoittaa asiakkaiden mahdollisia remonttitarpeita tulevaisuudessa.
Tutkimus toteutettiin kirjekyselynä, joka lähetettiin 160 asiakkaalle, jotka olivat käyttäneet remonttipalvelua viimeisen kahden vuoden aikana. Tulosten analysointiin käytettiin Microsoftin Excel-taulukkolaskentaohjelmaa.
Tulosten perusteella Pälkäneen Putki ja Puhallin Oy:n tarjoamien remonttipalveluiden kokonaisarvosana lähentelee kiitettävää. Yksittäisissä asioissa on parantamisen varaa, mutta tärkeimmät asiat, kuten asentajien työnlaatu ja laskutettava tuntihinta työstä, ovat asiakkaiden mielestä hyvällä tasolla.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tavoitteena oli selvittää yrityksen tarjoaman huoltopalvelun asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluun. Kyselyn tarkoituksena oli myös kartoittaa asiakkaiden mahdollisia remonttitarpeita tulevaisuudessa.
Tutkimus toteutettiin kirjekyselynä, joka lähetettiin 160 asiakkaalle, jotka olivat käyttäneet remonttipalvelua viimeisen kahden vuoden aikana. Tulosten analysointiin käytettiin Microsoftin Excel-taulukkolaskentaohjelmaa.
Tulosten perusteella Pälkäneen Putki ja Puhallin Oy:n tarjoamien remonttipalveluiden kokonaisarvosana lähentelee kiitettävää. Yksittäisissä asioissa on parantamisen varaa, mutta tärkeimmät asiat, kuten asentajien työnlaatu ja laskutettava tuntihinta työstä, ovat asiakkaiden mielestä hyvällä tasolla.