Kehittämissuunnitelman tuottaminen palvelun laadun ja business-to-business-myynnin parantamiseksi : Case Rekrytointipalvelu X
Neimo, Kim (2012)
Neimo, Kim
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204174579
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204174579
Tiivistelmä
Toimintaympäristö muuttuu jatkuvasti palvelualalla ja tämä tarkoittaa sitä, että palveluntarjoajan on myös reagoitava muutokseen. Ennen kaikkea asiakkaiden tarpeet muuttuvat ja pitää olla selvillä siitä, mitä he haluavat. Kilpailun ja näin ollen kilpailutuksen kiristyessä on palveluntarjoajan kannalta yhä tärkeämpää, että asiakkaat kokevat saavansa haluamaansa lisäarvoa palvelusta.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ollut tutkia uuden rekrytointipalvelun X:n lanseerausvaihetta ja nykytilaa ja saadun aineiston pohjalta pohjalta laatia kehittämissuunnitelma palvelulle. Hankkeen tavoitteena on tarkemmin ottaen ollut selvittää miten rekrytointipalvelu X:ää voisi kehittää siten, että se kohtaisi nykyisten asiakasyritysten sekä potentiaalisten uusien asiakkaiden tarpeet paremmin. Tarkastelin tässä opinnäytetyössä Rekrytointipalvelu X:ää business-to-business-myynnin näkökulmasta ja olen tehnyt selonteon sekä palvelun sisäisestä että sen ulkoisesta toiminnasta. Olen kartoittanut palvelun sisäistä toimintaa henkilöstöhaastattelujen avulla. Olen puolestaan kartoittanut nykyisten yritysasiakkaiden kokemaa palvelun laatua sekä potentiaalisten uusien asiakkaiden tarpeita sähköisen lomakekyselyn avulla.
Työn lopputuloksena on tuotos, jonka olen tehnyt yhteenvetona hankkeen aikana esiin tulleista kehittämisehdotuksista - eli kehittämissuunnitelma. Kehittämissuunnitelmasta tulee ilmi se, mitkä ovat hankkeen aikana esiin tulleet palvelun sisäiset ja ulkoiset puutteet ja mitä kannattaisi tehdä, jotta nämä puutteet saisi paikattua. Opinnäytetyön tuotos on siis toimeksiantajan käyttöön tarkoitettu toimintasuunnitelma, joka tarjoaa toimeksiantajalle mahdollisuuden parantaa kilpailukykyä markkinoilla.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ollut tutkia uuden rekrytointipalvelun X:n lanseerausvaihetta ja nykytilaa ja saadun aineiston pohjalta pohjalta laatia kehittämissuunnitelma palvelulle. Hankkeen tavoitteena on tarkemmin ottaen ollut selvittää miten rekrytointipalvelu X:ää voisi kehittää siten, että se kohtaisi nykyisten asiakasyritysten sekä potentiaalisten uusien asiakkaiden tarpeet paremmin. Tarkastelin tässä opinnäytetyössä Rekrytointipalvelu X:ää business-to-business-myynnin näkökulmasta ja olen tehnyt selonteon sekä palvelun sisäisestä että sen ulkoisesta toiminnasta. Olen kartoittanut palvelun sisäistä toimintaa henkilöstöhaastattelujen avulla. Olen puolestaan kartoittanut nykyisten yritysasiakkaiden kokemaa palvelun laatua sekä potentiaalisten uusien asiakkaiden tarpeita sähköisen lomakekyselyn avulla.
Työn lopputuloksena on tuotos, jonka olen tehnyt yhteenvetona hankkeen aikana esiin tulleista kehittämisehdotuksista - eli kehittämissuunnitelma. Kehittämissuunnitelmasta tulee ilmi se, mitkä ovat hankkeen aikana esiin tulleet palvelun sisäiset ja ulkoiset puutteet ja mitä kannattaisi tehdä, jotta nämä puutteet saisi paikattua. Opinnäytetyön tuotos on siis toimeksiantajan käyttöön tarkoitettu toimintasuunnitelma, joka tarjoaa toimeksiantajalle mahdollisuuden parantaa kilpailukykyä markkinoilla.