Employee Brand Advocacy : Case: The Marketing Agency Expression Ltd.
Kymäläinen, Ilona (2012)
Kymäläinen, Ilona
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203283856
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203283856
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena oli selvittää, kuinka työntekijät näkevät yrityksen brändin ja puhuvatko he brändistä myös työn ulkopuolella. Toimeksiantaja on kirjoittajan työnantaja, Markkinointitoimisto Expression Oy (tunnetaan myös nimellä Myynninedistämistoimisto Expression), joka on keskisuuri markkinointitoimisto. Yritys toimii markkinoinnin ja myynninedistämisen parissa suunnitellen ja toteuttaen erilaisia promootioita ja tarjoten myynninedistäjiä.
Työssä sovellettu teoria perustuu yritysten brändin puolestapuhumiseen ja sen eri tasoihin. Näitä asioita tutkitaan eri näkökulmista, kuten psykologisesta ja kokemuksellisesta perspektiivistä.
Kvantitatiivinen tutkimus toteutettiin osana tätä työtä, jotta saatiin selville toimeksiantajan osa-aikaisten työntekijöiden asenteet ja käyttäytyminen brändiä kohtaan. Kvantitatiivinen tutkimus valittiin tutkimusmenetelmäksi otoksen olla yli 200 henkilöä. Työn tavoitteena oli tutkia brändin puolestapuhumisen eri tasoja, määrittää tutkimuksen avulla yrityksen työntekijöiden tiedot, asenteet ja käyttäytyminen brändiä kohtaan ja tehdä kehitysehdotuksia tulevaisuutta varten.
Expression on panostanut oman brändinsä rakentamiseen ja tämä on tuottanut tulosta. Tällä hetkellä Expressionin brändin takana seisoo vahva joukko, joka levittää positiivista viestiä yrityksestä. Yrityksen brändi nähdään nuorekkaana ja innovatiivisena ja sillä on kirkas tulevaisuus edessään.
Työssä sovellettu teoria perustuu yritysten brändin puolestapuhumiseen ja sen eri tasoihin. Näitä asioita tutkitaan eri näkökulmista, kuten psykologisesta ja kokemuksellisesta perspektiivistä.
Kvantitatiivinen tutkimus toteutettiin osana tätä työtä, jotta saatiin selville toimeksiantajan osa-aikaisten työntekijöiden asenteet ja käyttäytyminen brändiä kohtaan. Kvantitatiivinen tutkimus valittiin tutkimusmenetelmäksi otoksen olla yli 200 henkilöä. Työn tavoitteena oli tutkia brändin puolestapuhumisen eri tasoja, määrittää tutkimuksen avulla yrityksen työntekijöiden tiedot, asenteet ja käyttäytyminen brändiä kohtaan ja tehdä kehitysehdotuksia tulevaisuutta varten.
Expression on panostanut oman brändinsä rakentamiseen ja tämä on tuottanut tulosta. Tällä hetkellä Expressionin brändin takana seisoo vahva joukko, joka levittää positiivista viestiä yrityksestä. Yrityksen brändi nähdään nuorekkaana ja innovatiivisena ja sillä on kirkas tulevaisuus edessään.