Mikroyrityksen www-sivujen ja liikemerkin luominen - ilmaisia palveluja hyödyntäen : case: Rakennuspalvelu REM
Salminen, Veli-Pekka (2012)
Salminen, Veli-Pekka
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203103199
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203103199
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kartoitettiin ja vertailtiin ilmaisia Internet-palveluita, joilla yritys voi luoda itselleen kotisivut osaksi muuta ulkoista viestintäänsä. Kartoituksen lisäksi työn teoriaosuudessa selvitetään ja kuvataan www-sivustoprojektissa yrityksen kannalta keskeisimmät asiat. Näitä olivat mikroyrityksen www-sivuston sisällön optimoiminen ja palveluntarjoajan valinnan vaikeus. Tarjolla olevista palveluista tarkasteluun otettiin vain suomenkielisiä ja Internet-ympäristössä käytettäviä palveluita.
Opinnäytetyöhön kuuluu myös case-osuus, jossa kartoituksen tulosten perusteella valittua ilmaista verkkopalvelua ja muita työkaluja käyttäen toteutettiin case-yrityksenä toimineelle mikroyritykselle verkkosivusto ja muuta yritysviestintämateriaalia.
Case-osuudessa kuvataan projektin toteutus laaditun suunnitelman pohjalta vaiheittain. Projektin lähtökohtana oli selvittää, voiko mikroyrityksen näkyvyyttä ja viestintää parantaa tarjolla olevien ilmaispalvelujen ja -ohjelmien avulla.
Rakennuspalvelu REM Orimattilasta oli tämän opinnäytetyön toimeksiantaja ja tavoite oli luoda yritykselle toimivat, kevyet ja helposti päivitettävät www-sivut sekä yrityksen edustajalle sivuston selkokieliset päivitysohjeet. Lisäksi tavoitteina oli pienimuotoisen lehtimainonnan käynnistäminen ja liikemerkin luominen yritykselle.
Projekti toteutui ja tavoitteet saavutettiin ajallaan. Projektin tuotoksia ovat: Ra-kennuspalvelu REM:n uusi verkkosivusto, selkokielinen kirjallinen ohjeistus sivuston päivitykseen, yrityksen liikemerkki ja ilmoituspohja lehtimainontaa varten. Tämän lisäksi käynnistettiin lehtimainonta paikallislehdissä.
Projektin tuotoksia olivat myös opinnäytetyöhön sisältyvä vertailu käyttökelpoisista palveluntarjoajista sekä valintakriteerit mikroyrityksen kannalta laadittuina.
Opinnäytetyöhön kuuluu myös case-osuus, jossa kartoituksen tulosten perusteella valittua ilmaista verkkopalvelua ja muita työkaluja käyttäen toteutettiin case-yrityksenä toimineelle mikroyritykselle verkkosivusto ja muuta yritysviestintämateriaalia.
Case-osuudessa kuvataan projektin toteutus laaditun suunnitelman pohjalta vaiheittain. Projektin lähtökohtana oli selvittää, voiko mikroyrityksen näkyvyyttä ja viestintää parantaa tarjolla olevien ilmaispalvelujen ja -ohjelmien avulla.
Rakennuspalvelu REM Orimattilasta oli tämän opinnäytetyön toimeksiantaja ja tavoite oli luoda yritykselle toimivat, kevyet ja helposti päivitettävät www-sivut sekä yrityksen edustajalle sivuston selkokieliset päivitysohjeet. Lisäksi tavoitteina oli pienimuotoisen lehtimainonnan käynnistäminen ja liikemerkin luominen yritykselle.
Projekti toteutui ja tavoitteet saavutettiin ajallaan. Projektin tuotoksia ovat: Ra-kennuspalvelu REM:n uusi verkkosivusto, selkokielinen kirjallinen ohjeistus sivuston päivitykseen, yrityksen liikemerkki ja ilmoituspohja lehtimainontaa varten. Tämän lisäksi käynnistettiin lehtimainonta paikallislehdissä.
Projektin tuotoksia olivat myös opinnäytetyöhön sisältyvä vertailu käyttökelpoisista palveluntarjoajista sekä valintakriteerit mikroyrityksen kannalta laadittuina.