Digitaalisen verkkomarkkinoinnin käynnistäminen Yritys X:ssä
Kouvalainen, Okko (2012)
Kouvalainen, Okko
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202282642
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202282642
Tiivistelmä
Maailma ja teknologiat kehittyvät jatkuvasti, on se myös yritystoiminnalle mahdollisuus hyväksikäyttää olemassa olevaa teknologiaa. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käynnistää kohdeyrityksessä digitaalinen markkinointi.
Digitaalisen markkinoinnin käynnistämisen työkaluksi on valikoitunut Google AdWords- mark-kinointityökalu. Google AdWords- palvelu on hakusanamainontaa. Markkinointikampanja aloitetaan heinäkuun 2011 alusta ja kestää vuoden 2011 loppuun. Markkinoinnille luodaan selkeät numeeriset tavoitteet.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja työelämälähtöinen. Opinnäytetyön toteutuksessa on käytetty tutkimuksellisen kehittämistyön prosessiteoriaa. Tutkimuksellisessa kehittämistyössä korostuvat erilaiset asiat kuten toiminnallisuus, parannusten hakeminen ja ideoiden ja ratkaisujen toteutettavuuden varmistaminen tutkimuksen keinoin
Opinnäytetyö koostuu neljästä eri osasta. Ensimmäinen osa sisältää toiminnallisen ja teoreettisen viitekehyksen kuvauksen. Toiminnallinen viitekehys kuvaa kohdeyrityksen rakennetta. Teoreettinen viitekehys antaa teoreettiset perustiedot digitaalisesta markkinoinnista ja sen hyödyistä. Toinen osa työstä sisältää kuvauksen projektin lähtöasetelmista. Toiseen osaan sisältyy projektiin asetettuja tehtäviä, tavoitteita ja rajauksia. Kolmas osa sisältää Googlen AdWords- teoriaa ja kuvauksen siitä, kuinka projekti käynnistettiin ja toteutettiin päällisin puolin. Neljäs osa sisältää projektin ja opinnäytetyön arvioinnin asetettuihin tavoitteisiin nähden. Se sisältää myös yhteenvedon ja johtopäätelmät.
Tuloksia on kuvattu peilaten asetettuihin tavoitteisiin. Tulosten perustella on luotu näkemys siitä, kuinka kannattavana projektia voidaan pitää ja mitä siinä olisi voitu tehdä toisin. Työn johtopäätöksissä otetaan kantaa myös siihen kuinka projektia ja digitaalista markkinointia kannattaisi tulevaisuudessa jatkaa ja kehittää.
Digitaalisen markkinoinnin käynnistämisen työkaluksi on valikoitunut Google AdWords- mark-kinointityökalu. Google AdWords- palvelu on hakusanamainontaa. Markkinointikampanja aloitetaan heinäkuun 2011 alusta ja kestää vuoden 2011 loppuun. Markkinoinnille luodaan selkeät numeeriset tavoitteet.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja työelämälähtöinen. Opinnäytetyön toteutuksessa on käytetty tutkimuksellisen kehittämistyön prosessiteoriaa. Tutkimuksellisessa kehittämistyössä korostuvat erilaiset asiat kuten toiminnallisuus, parannusten hakeminen ja ideoiden ja ratkaisujen toteutettavuuden varmistaminen tutkimuksen keinoin
Opinnäytetyö koostuu neljästä eri osasta. Ensimmäinen osa sisältää toiminnallisen ja teoreettisen viitekehyksen kuvauksen. Toiminnallinen viitekehys kuvaa kohdeyrityksen rakennetta. Teoreettinen viitekehys antaa teoreettiset perustiedot digitaalisesta markkinoinnista ja sen hyödyistä. Toinen osa työstä sisältää kuvauksen projektin lähtöasetelmista. Toiseen osaan sisältyy projektiin asetettuja tehtäviä, tavoitteita ja rajauksia. Kolmas osa sisältää Googlen AdWords- teoriaa ja kuvauksen siitä, kuinka projekti käynnistettiin ja toteutettiin päällisin puolin. Neljäs osa sisältää projektin ja opinnäytetyön arvioinnin asetettuihin tavoitteisiin nähden. Se sisältää myös yhteenvedon ja johtopäätelmät.
Tuloksia on kuvattu peilaten asetettuihin tavoitteisiin. Tulosten perustella on luotu näkemys siitä, kuinka kannattavana projektia voidaan pitää ja mitä siinä olisi voitu tehdä toisin. Työn johtopäätöksissä otetaan kantaa myös siihen kuinka projektia ja digitaalista markkinointia kannattaisi tulevaisuudessa jatkaa ja kehittää.