Vapaasti valittavien yrittäjyysopintojen kehittäminen Kajaanin ammattikorkeakoulussa
Karjalainen, Markus (2012)
Karjalainen, Markus
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202031873
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202031873
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii Kajaanin ammattikorkeakoulun vapaasti valittavia yrittäjyysopintoja ja niiden kehittämistä. Tässä opinnäytetyössä toteutettiin mielipidekysely, jonka tarkoituksena oli saada vastauksia kysymykseen tarvitaanko lisää vapaasti valittavia yrittäjyysopintokursseja ja jos tarvitaan niin millaista tietoa haluttiin yrittäjyydestä tai yrittäjyyden työkaluista saada lisää.
Työ rajattiin yrittäjyyteen, sillä työn tarkoituksena oli uuden vapaasti valittavan yrittäjyyskurssin perustaminen Kajaanin ammattikorkeakouluun. Tarkoituksena oli hakea teoriataustan avulla selkeät näkökulmat yrittäjyydestä, yrittäjyyden perusteista ja siitä kuinka yrittäjyyden avulla mahdollistetaan oikeiden työkalujen löytyminen työelämää varten.
Kehittämistyön tuloksena syntyi vapaasti valittaviin yrittäjyysopintoihin kurssi nimeltä Ajanhallinta. Kurssi koostuu kolmen (3) opintopisteen laajuisesta teoriakurssista, jonka kautta opiskelijoilla on mahdollisuus kehittää omaa ajanhallintaansa opinnoissaan, työelämässä, yrittäjänä ja samalla tasapainottaa omaa elämäänsä.
Tutkimusmenetelmänä oli teoriapohjainen tutkimus ja toiminnallisena osana uuden kurssin kehittäminen.
Työ rajattiin yrittäjyyteen, sillä työn tarkoituksena oli uuden vapaasti valittavan yrittäjyyskurssin perustaminen Kajaanin ammattikorkeakouluun. Tarkoituksena oli hakea teoriataustan avulla selkeät näkökulmat yrittäjyydestä, yrittäjyyden perusteista ja siitä kuinka yrittäjyyden avulla mahdollistetaan oikeiden työkalujen löytyminen työelämää varten.
Kehittämistyön tuloksena syntyi vapaasti valittaviin yrittäjyysopintoihin kurssi nimeltä Ajanhallinta. Kurssi koostuu kolmen (3) opintopisteen laajuisesta teoriakurssista, jonka kautta opiskelijoilla on mahdollisuus kehittää omaa ajanhallintaansa opinnoissaan, työelämässä, yrittäjänä ja samalla tasapainottaa omaa elämäänsä.
Tutkimusmenetelmänä oli teoriapohjainen tutkimus ja toiminnallisena osana uuden kurssin kehittäminen.