Ihanasti kotona : Sofian Tuvan asiakastyytyväisyys
Jyrinki, Liisa (2012)
Jyrinki, Liisa
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201241576
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201241576
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli sisustusliike Sofian Tupa. Liike sijaitsee Kajaanissa. Sofian Tupa tarjoaa sisustustuotteiden lisäksi apua pieniin sisustusongelmiin. Yrityksellä on nettikauppa. Sofian Tuvassa työskentelee yrittäjän lisäksi yksi vakituinen työntekijä. Tyyliltään Sofian Tuvan tuotteet ovat pääasiassa maalaisromanttisia.
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia Sofian Tuvan asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Erityi-sesti haluttiin selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä asiakaspalvelua ja tuotteita kohtaan. Ta-voitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä Sofian Tuvan asiakkaat ovat. Opinnäytetyön tar-koituksena oli tarjota toimeksiantajalle tietoa ja välineitä liiketoimintansa kehittämiseen.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin asiakaspalvelua, asiakastyytyväisyyttä, asiakastyyty-väisyyden muodostumista, tuotetta, hintaa, markkinointiviestintää sekä niihin sisältyviä aiheita. Opinnäytetyön empiirisessä osiossa suoritettiin kyselytutkimus Sofian Tuvan asi-akkaille. Kyselytutkimus oli kaksisivuinen. Saadut vastaukset käsiteltiin Microsoft Excel – ohjelmalla.
Tutkimustulosten perusteella Sofian Tuvan asiakkaat olivat tyytyväisiä. Kaikki asiakkaat suosittelisivat Sofian Tupaa ystävilleen. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat asiakaspalve-luun. Sofian Tupa voisi parantaa hintamerkintöjensä näkyvyyttä.
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia Sofian Tuvan asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Erityi-sesti haluttiin selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä asiakaspalvelua ja tuotteita kohtaan. Ta-voitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä Sofian Tuvan asiakkaat ovat. Opinnäytetyön tar-koituksena oli tarjota toimeksiantajalle tietoa ja välineitä liiketoimintansa kehittämiseen.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin asiakaspalvelua, asiakastyytyväisyyttä, asiakastyyty-väisyyden muodostumista, tuotetta, hintaa, markkinointiviestintää sekä niihin sisältyviä aiheita. Opinnäytetyön empiirisessä osiossa suoritettiin kyselytutkimus Sofian Tuvan asi-akkaille. Kyselytutkimus oli kaksisivuinen. Saadut vastaukset käsiteltiin Microsoft Excel – ohjelmalla.
Tutkimustulosten perusteella Sofian Tuvan asiakkaat olivat tyytyväisiä. Kaikki asiakkaat suosittelisivat Sofian Tupaa ystävilleen. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat asiakaspalve-luun. Sofian Tupa voisi parantaa hintamerkintöjensä näkyvyyttä.