Messuosallistuminen osana markkinointiviestinnän keinoja
Ylitalo, Kati (2012)
Ylitalo, Kati
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201111227
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201111227
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan messuosallistumisen hyödyntämistä osana yrityksen markkinointiviestintää. Työn tavoitteena oli tehdä toimeksiantajalle helposti noudatettava messusuunnitelma, josta selviää toimenpiteet ennen messuja, messujen aikana ja messujen jälkeen.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää ja sen keinoja, joista tarkemmin menekinedistämiskeinona messuja. Tarkastelun kohteena ovat myös markkinointiviestinnän suunnittelu ja seuranta, integroitu markkinointiviestintä sekä segmentointi ja yrityskuva.
Toimeksiantaja osallistuu rakentamiseen, remontointiin ja sisustamiseen erikoistuneisiin Pytinki-messuille, jotka järjestetään Seinäjoella keväällä 30.3. – 1.4.2012. Opinnäytetyön tuloksena on messusuunnitelma, jota hyödynnetään näillä messuilla.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää ja sen keinoja, joista tarkemmin menekinedistämiskeinona messuja. Tarkastelun kohteena ovat myös markkinointiviestinnän suunnittelu ja seuranta, integroitu markkinointiviestintä sekä segmentointi ja yrityskuva.
Toimeksiantaja osallistuu rakentamiseen, remontointiin ja sisustamiseen erikoistuneisiin Pytinki-messuille, jotka järjestetään Seinäjoella keväällä 30.3. – 1.4.2012. Opinnäytetyön tuloksena on messusuunnitelma, jota hyödynnetään näillä messuilla.